• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82235
+
-

رئیسی در جمع مسئولان و فرماندهان سپاه:

دست مفسدان را از بازو قطع می‌کنیم

دست مفسدان را از بازو قطع می‌کنیم

در پنجمین دهه انقلاب اسلامی، رئیس قوه قضاییه می‌گوید: «اجرای عدالت شدنی است». سیدابراهیم رئیسی گفته همانگونه که کسی باورش نمی‌شد برادران سپاه بتوانند پهپاد آمریکایی را با به روزترین امکانات در آسمان سرنگون کنند، قطعا ما هم می‌توانیم عدالت را در این نظام مقدس اجرایی کنیم. وی که در آیین افتتاحیه مجمع فرماندهان و مسئولین سپاه سخن می‌گفت، با بیان اینکه امروز پرچم «مبارزه با مفاسد» در دست مقام معظم‌ رهبری (مدظله‌العالی) است، افزود: امروز عده‌ای می‌گویند مگر می‌توان با مفسدان و ثروت‌اندوزان و قدرتمندان مبارزه کرد؛ باید بگویم که آری می‌شود. به گزارش سپاه‌نیوز، رئیس قوه قضاییه با تأکید بر مبارزه قاطع با فساد اظهار کرد: دست کسانی که به بیت‌المال دست درازی کرده‌اند را نه از مچ بلکه از بازو قطع می‌کنیم. 
وی ادامه داد: راهبرد دشمن در شرایط کنونی بیان فساد در جامعه و ناامید کردن مردم است و متأسفانه عده‌ای هم این راهبرد را در داخل دنبال کرده‌اند. بیان فساد اعتمادآور نیست، مبارزه با فساد اعتمادآور است. دزد دزد گفتن اعتماد نمی‌آورد، مبارزه با دزدان اعتماد ایجاد می‌کند. رئیسی گفت: امروز راهبرد ما این است که در مقابله با فساد کار با جدیت دنبال شود و مبارزه با فساد را ادامه خواهیم داد تا این وضعیت خاتمه یابد.

قدرت استکبار پوشالی است
رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع مسئولان و فرماندهان سپاه گفت: در داخل کشور آن زمان که تهدیدات نظامی مطرح شده، بعضی می‌گفتند نیروهای مسلح در برابر تجهیزات نظامی دشمن چه می‌خواهد بکند، اما رزمندگان با اقتدار و مقاومت و خلاقیت پهپاد آمریکایی را سرنگون کردند و به جهانیان نشان دادند که این استکبار قدرتی پوشالی دارد و شعار «ما می‌توانیم» را در عرصه نظامی به همگان اثبات کردند. رئیس قوه قضاییه گفت: دشمنان به‌دلیل استیصال خود برابر جبهه مقاومت و همچنین قدرت روزافزون سپاه، این نهاد مقدس را به‌عنوان گروه تروریستی نامیده‌اند و حال آنکه هرگز نمی‌توانند در برابر امواج خروشان مقاومت دوام آورند. وی افزود: شما رزمندگان اسلام پیام انقلاب را به کشورهای منطقه صادر کردید و امروز در یمن مقاومت 5 سال است که در برابر تمام فشارها ایستاده و به پیروزی‌های خوبی هم دست یافته است.

صدای کارگر توسط دولت و مجلس شنیده شود

رئیس قوه قضاییه در دیدار با رئیس و اعضای فراکسیون زنان مجلس با اشاره به برخی انتقادات از برخورد با اعتراضات کارگری تصریح کرد: من معتقدم اعتراضات کارگری به‌دلیل مشکلاتی است که کارگران دارند و این مشکلات و اعتراضات باید پیش از آنکه جنبه قضایی یابد، توسط دولت و مجلس شنیده و حل و فصل شود. به گزارش فارس، رئیسی ادامه داد: شما به‌عنوان قانونگذار و ناظر، دست‌تان باز است و می‌توانید این مشکلات را به راحتی پیگیری کنید. قطعا باید اعتراض کارگر شنیده شود. وقتی کارخانه‌ای به یک فرد واگذار شده که اهلیت لازم را ندارد و بعد تولید این کارخانه رو به افول می‌رود و نهایتا تعطیل می‌شود، طبعا کارگران بیکار می‌شوند و وقتی حقوقی نگرفته‌اند، اعتراض می‌کنند. این اعتراض‌ها باید در وقت خود شنیده شود و اساسا نباید اجازه داد کار به اینجا بکشد. باید هنگام واگذاری، اهلیت فرد بررسی شود و بعد از واگذاری نیز دولت با پرداخت تسهیلات و سایر مشوق‌ها اقدام به توانمندسازی کند. مجلس نیز به‌عنوان نهاد ناظر باید بر این روند نظارت داشته باشد و اصلا اجازه ندهیم که این موضوعات جنبه قضایی پیدا کند. رئیس قوه قضاییه همچنین در پاسخ به درخواست برخی نمایندگان برای بازدید از زندان زنان، از این امر استقبال کرد و گفت: هر چه این بازدیدها بیشتر باشد، برای ما هم بهتر است زیرا مشکلات موجود را به ما منعکس می‌کنید و ما درصدد رفع آنها برمی‌آییم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :