• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 10 اسفند 1396
کد مطلب : 8218
+
-

شب عید چطور با هزینه مناسب نو نوار شویم؟

شب عید چطور با هزینه مناسب نو نوار شویم؟

 بعد از تمیز و مرتب کردن خانه و مهیا کردن آن برای نوروز، نوبت به‌خودمان می‌رسد. آراسته بودن، یکی از ویژگی‌های مهم هر فرد است که باید در زمان دید و بازدید نوروز، بیشتر به آن توجه کرد. بخشی از آن نظافت و بخش دیگر آن، انتخاب لباس است. نکته‌های زیادی درباره خرید لباس می‌دانیم؛ اما خرید لباس عید نکته‌های خاص خودش را دارد.

 

همیشگی بخرید

 اگر پوشیدن نوع خاصی از مانتو به نام مانتوی مجلسی و لباس مجلسی و کفش مجلسی نیستید، برای چند روز عید، سراغ خرید این لباس‌ها نروید. اگر هم دوست دارید چند لباس مجلسی داشته باشید، خرید آن را به زمان دیگری موکول کنید که شب عید نیست. درحال حاضر لباس شیک و مناسبی بخرید که برای نوروز و بعد از آن برای شما کاربرد دارد. برای مثال به جای کفش پاشنه بلند کاملا مجلسی، مدل معمولی‌تری را بخرید که هم برای مهمانی و هم برای محل کار یا بیرون از منزل در شرایط عادی، مناسب باشد. درآمدتان را با خرید لباس کم کاربرد در کمد انبار نکنید.

 

پول را به پول بدهید

منظور این نیست که فقط سراغ خرید لباس از مارک‌های خارجی و معروف بروید. منظور این است که انواع باکیفیت کفش، کیف و لباس را انتخاب کنید.

 

پیش خیاط نروید

اگر لباس‌های‌تان را می‌توانید با قیمت مناسب و همخوان با سلیقه‌تان از بازار بخرید، سراغ خرید پارچه و هزینه کردن وقت و انرژی و پول برای خیاط نروید. مهم‌تر اینکه نمی‌دانید در انتها لباس چطور از آب درمی‌آید!

 

هر کالایی از محل اصلی آن بخرید در این‌باره به دو نکته دقت کنید. اول اینکه، اگر مرکز اصلی تولید بعضی از اقلام لباس را می‌دانید حتما آنجا بروید. دوم اینکه، اگر مغازه‌ای برای کفش‌ها یا کیف‌هایش معروف است و کنار آن لباس هم دارد، بهتر است آنها را نخرید. به این دلیل که کیفیت محصولات دیگر آن تولیدی معلوم نیست.

 

خودتان بپوشید  

هر سال طراحان مد و لباس، ایده‌ها و رنگ‌های جدیدشان را به بازار ارائه می‌کنند. اگرچه نباید کهنه و قدیمی لباس پوشید، اما گاهی مد مناسب ساختار بدنی ما نیست. برای مثال اگر اضافه وزن داریم و شلوار تنگ یا بیش از اندازه گشاد مد شده، بهتر است خیلی از مد پیروی نکنیم. بنابراین لباسی را انتخاب کنید که « به شما بیاید»

 

به حراجی سر بزنید

اگر از قیمت‌های واقعی کالاهای فروشگاهی مطمئن هستید، حتما در زمان حراج به آن سر بزنید.

 

حتما پرو کنید

شلوغی فروشگاه‌ها در شب عید، کلافه‌کننده است‌ اما کمی تحمل کنید و لباس را حتما پرو کنید.

 

اندازه نخرید

برای بچه‌ها در سن رشد، لباس‌های کاملا اندازه نخرید. به اندازه یک سایز بزرگ‌تر، اشکالی ندارد. به این دلیل که به سرعت رشد می‌کنند و لباس برای آنها تنگ می‌شود. اما درباره کفش این کار را نکنید، به این دلیل که باعث آسیب به پا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید