• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82020
+
-

وکیل قلابی در جیرفت بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از بازداشت یک وکیل قلابی که به مدت ۱۴ سال با پروانه وکالت جعلی اقدام به وکالت می‌کرد، خبر داد. 

به گزارش مهر «حسین سلامی» افزود: پس از انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی از سوی حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان، مشخص شد فردی به نام «الف. پ» با جعل پروانه وکالت چندین وکیل در استان‌های تهران و شیراز به صورت غیرقانونی اقدام به وکالت می‌کند. 

دادستان جیرفت افزود: بلافاصله با هماهنگی با حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان، محل سکونت این وکیل تقلبی مورد شناسایی قرار گرفت و مأموران واحد عملیات حفاظت اطلاعات دادگستری استان، علی‌رغم مجهز بودن منزل متهم به سیستم‌های حفاظتی پیشرفته، وی را دستگیر 
کردند. 

سلامی اعلام کرد: متهم به اتهام جعل اسناد عادی و دولتی، جعل مهر ادارات مختلف و کلاهبرداری تفهیم اتهام و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است. 

وی گفت: متهم که دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه شیراز است، در اعترافات اولیه خود گفته از سال ۱۳۸۴ شروع به وکالت به صورت غیرقانونی کرده است و حتی از سال ۸۸ به بعد پا را فراتر گذاشته و اقدام به راه‌اندازی دفتر وکالت و نصب تابلوی وکالت در مرکز این شهر کرده است. 

دادستان جیرفت در پاسخ به این سوال که چگونه این فرد توانسته است در این مدت به صورت غیرقانونی اقدام به وکالت کند، گفت: متهم به صورت بسیار حرفه‌ای اقدام به جعل سربرگ وکالت و پروانه وکالت می‌کرده است. هر زمان هم که از کانون وکلا استعلام صورت پذیرفته، پاسخ مثبت بوده است؛ زیرا وی با اسم و فامیل یک وکیل واقعی فعالیت می‌کرده است. 

وی با بیان این‌که باید با اصلاح فرآیندها جلوی جعل و این‌گونه سوءاستفاده‌ها گرفته شود، گفت: نکته جالب این است که این فرد (متهم) در بین مردم جزو وکلای مشهور شهرستان نیز محسوب می‌شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید