• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 81968
+
-

راسته عتیقه‌‌فروشان منوچهری

   اگر ذوق و هنر دارید و علاقه‌مند به بازدید از اشیای عتیقه و صنایع‌دستی هستید یا قدرت مالی خرید این اقلام را دارید باید سری به راسته عتیقه‌فروشان تهران واقع درخیابان فردوسی- خیابان منوچهری بزنید.
  گرچه مغازه‌های عتیقه‌فروشی در جای‌جای شهر تهران به‌طور پراکنده دیده می‌شود، اما خیابان منوچهری که از دهه50 به‌عنوان مرکزی برای فروش صنایع‌دستی و عتیقه معروف شده یکی از معروف‌ترین راسته‌بازا‌ر‌های خرید این اقلام است.
   در مغازه‌های خیابان منوچهری که به فروش کالاهای آنتیک مشهور است انواع تابلوهای قدیمی، ظروف نقره‌کار و میز و صندلی‌های صدساله، شمشیرهای زینتی، ظروف آنتیک، رادیو‌گرام‌ها و سکه و مدال‌های قدیمی، لباس‌های کهنه دوره قاجار و پهلوی، نقاشی‌های قاجاری و اشیای مختلف خارجی و لوکس و سایر اقلام عتیقه دیگر به فروش می‌رسد.
   علاوه بر مغازه‌های عتیقه‌فروشی، در این خیابان افرادی را می‌بینید که بساط خود را روی سنگفرش خیابان پهن کرده‌‌اند و مشغول فروش عتیقه‌های جورواجور، از سکه‌های قدیمی ایرانی و خارجی گرفته تا تسبیح، تاس، انگشتر و حتی خلخال و قفل و ... هستند. اما برای خرید از این دستفروشان به اطلاعات فنی یا کارشناسان مورد‌اعتماد تکیه کنید.
  علاوه بر مغازه‌‌های عتیقه‌فروشی خیابان منوچهری، اگر از سمت خیابان سعدی وارد خیابان منوچهری شوید به مغازه‌های کیف، ساک و چمدان‌فروشی برخورد می‌کنید و در ادامه مسیر با انبوهی از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی مواجه می‌شوید و ورود به این خیابان از سمت فردوسی نیز شما را با دنیای دلارفروشان آشنا می‌کند.
    با توجه به قرار گرفتن این راسته بازار در محدوده طرح ترافیک و کمبود جای پارک در این محدوده، بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. یا اگر اهل گشت‌وگذار و پیاده‌روی هستید، از میدان فرودسی قدم‌زنان به سمت منوچهری بروید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید