• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 10 اسفند 1396
کد مطلب : 8193
+
-

به من نگاه کن

آنتراکت
به من نگاه کن

این چند جمله را مهمان من باشید تا از یک اتفاق مهم فرهنگی در کشور باخبر شوید. اول اینکه قرار است از چهاردهم اسفند در موزه ایران باستان تعدادی از اشیای موزه لوور پیش چشم علاقه‌مندان قرار گیرد. دوم اینکه قرار است در حاشیه نمایشگاه «لوور در تهران» مجموعه عکس‌های عباس کیارستمی با عنوان «به من نگاه کن» برای نخستین بار به نمایش در‌آیند.

نکته جالب اینکه این عکس‌ها در واقع نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه ثبت کرده بود.کیارستمی در سال‌های ١٣٧٤ تا ١٣٩٠ (١٩٩٦ تا ٢٠١٢ میلادی) در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوور به ثبت لحظات ارتباط بازدیدکنندگان با آثار پرداخت که نتیجه آن، سلسله عکس‌هایی است که منتخبی از آنها در موزه ملی ایران به نمایش درمی‌آیند.

با این تفاسیر فکر کنم آنقدر بهانه دست‌تان آمده تا در هفته آینده سراغ موزه ایران باستان بروید. دیدن عتیقه‌های لوور خودش دنیایی دارد و از سوی دیگر قاب‌های منتخب کیارستمی از بازدیدکنندگان به‌خودی خود آنقدر کشش دارد تا پای‌تان را به خیابان سی تیر تهران باز کند. حالا دیگر به من و این متن نگاه نکنید و وقت‌تان را برای به من نگاه کن خالی کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید