• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81919
+
-

نخستین لامبورگینی هیبریدی که قدرتمندترین مدل ساخته‌شده این شرکت به‌حساب می‌آید قرار است سال آینده وارد بازار ‌شود اما این ماجرا برای تولید‌کننده ابرخودروهای مشهور چه معنایی دارد؟

غوغای هیبرید لامبورگینی

غوغای هیبرید لامبورگینی

ساسان شادمان منفرد_روزنامه نگار

به‌تازگی شرکت لامبورگینی از نخستین ابرخودروی هیبریدی خود به‌نام «سیان» رونمایی کرد؛ اتومبیلی که از آن به‌عنوان قدرتمندترین لامبورگینی ساخته‌شده یاد می‌شود و قرار است در سال2020 به بازار عرضه شود. سیان به‌معنای درخشش رعد و برق است و لامبورگینی با عرضه این خودرو نشان می‌دهد که قرار است در تولید ابرخودروهای هیبریدی نیز گام‌های بلندی بردارد و خود را به‌عنوان یک مدعی جدی مطرح کند. پا گذاشتن لامبورگینی به دنیای هیبریدی‌ها و استفاده از موتور الکتریکی مسئله کوچکی نیست. با گرایش جهانی به موتورهای الکتریکی به‌نظر می‌رسد غول مشهور جهان هم دارد هر چند با احتیاط گام‌های خود را در این راستا برمی‌‌دارد.

سریع‌ترین و نیرومندترین
لامبورگینی سیان اف‌کی‌پی37(FKP 37)  از دید کارخانه سازنده یک شاهکار در فناوری است. لامبورگینی برای نخستین بار به سمت استفاده از موتورهای برقی رفته و ابرخودرویی را طراحی کرده که مجموع قدرت 2موتورش به 819 اسب‌بخار می‌رسد. بنابر اعلام سایت رسمی کارخانه، این خودرو توانست رکورد سرعت لامبورگینی آونتادور اس‌وی‌جِی را در پیست لایپزیگ بزند و سریع‌ترین ابرخودروی لامبورگینی نام بگیرد.

گران و کم‌تیراژ
طبق اعلام سازنده، سیان قرار است یکی از کم‌تیراژترین خودروهای تولیدی لامبورگینی باشد. بر این اساس، تنها قرار است 63 دستگاه از مدل سیان ساخته شود. البته قیمت هر دستگاه از این ابرخودرو، 3میلیون پوند (حدود 38میلیارد تومان) اعلام شده است. در مقایسه با بهترین و گران‌ترین لامبورگینی هوراکن که 550هزار دلار (حدود 6میلیارد و 300میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده، سیان ابرخودرویی فوق‌العاده گران محسوب می‌شود.

داستان موتور برقی
موتور برقی سیان برای کمک به موتور 12سیلندر این سوپراتومبیل ساخته شده است. این موتور 48ولتی، قدرتی معادل 34اسب‌بخار را به درون جعبه‌دنده می‌فرستد که این موضوع کمک شایانی در زمان تعویض دنده خواهد بود. باتری‌های لامبورگینی سیان هم 3برابر باتری‌های لیتیوم یون هم‌اندازه خود قوی‌تر هستند. هر دو موتور برقی و بنزینی از زمان استارت خودرو شروع به‌کار می‌کنند و این همکاری در سرعت‌های بالا نیز وجود دارد.

لامبو در گذر زمان
کارخانه لامبورگینی در سال1963 و توسط فروچو لامبورگینی تاسیس شد. این شرکت از آن زمان تاکنون با تولید ابرخودروهای فوق‌العاده، روزبه‌روز به اعتبارش افزود. اکنون نگاهی گذرا داریم به مهم‌ترین خودروهایی که لامبورگینی از بدو تاسیس تاکنون ساخته و روانه بازارهای جهانی کرده است.
























 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :