• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81827
+
-

جمعیت شیروان؛ پیرتر از میانگین کشور

خبر
جمعیت شیروان؛ پیرتر از میانگین کشور

۱۶ هزار و ۶۰۹ نفر از جمعیت ۱۵۷ هزار نفری شیروان را سالمندان تشکیل می‌دهند و بر این اساس نرخ سالمندی در شهرستان افزون بر ۱۰ درصد و بیش از میانگین کشوری است. مدیر کل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت اواخر شهریور امسال نرخ جمعیت بالای ۶۵ سال و نرخ سالمندی در کشور را معادل 2/9 درصد جمعیت عنوان کرده بود. رئیس اداره بهزیستی شیروان بیان کرد: از کل سالمندان این شهرستان 8۱۵۵ نفر در نواحی شهری و 8۴۵۴ نفر در مناطق روستایی سکونت دارند. «علی‌اکبر آرام» در خصوص ترکیب جنسیتی سالمندان نیز گفت: 8۵۱۳ نفر از سالمندان شیروانی زن و 8096 نفر مرد هستند. 

وی مهم‌ترین مشکلات قشر سالمند را هزینه‌های بالای درمانی آنان دانست و افزود: علاوه بر هزینه‌های بالا، افراد جامعه نیز منزلت سالمندان را رعایت نمی‌کنند که این خود موجب گوشه‌گیری و تنهایی بیش از حد آنان شده است. رئیس اداره بهزیستی شیروان نیازهای عمده سالمندان را وسایل حمل‌و‌نقل مناسب و ارائه خدمات متناسب با وضعیت آنان، مناسب‌سازی اماکن عمومی برای استراحت سالمندان، تهیه مسکن ارزان، دسترسی به امکانات ضروری، مناسب‌سازی فضای فیزیکی منازل مسکونی و... عنوان کرد. 

آرام با بیان این‌که موضوع سالمندی به شرایط بازنشستگی و وضعیت عمومی جسمی و روانی فرد مرتبط است، گفت: سن سالمندی در برخی از کشورها از حدود ۶۰ سالگی آغاز می‌شود و دارای دسته‌بندی‌های مختلفی است. سالمندی و کهنسالی پدیده‌ای است که در بسیاری از جوامع رو به افزایش است به طوری که می‌توان گفت در دهه‌های آینده بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند. شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی ۱۵۷ هزار نفر جمعیت دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید