• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81808
+
-

۶۹ درصد حجم مخازن سدهای لرستان پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به این‌که ۶۹ درصد از حجم مخازن سدهای استان پر است، گفت: حجم فعلی آب پشت مخازن ۶ سد لرستان ۱۴۱ میلیون متر مکعب است. به گزارش مهر، «رضا میرزایی» اظهار کرد: مجموع حجم فعلی آب پشت مخازن سدهای مروک، ایوشان، تنگ ‌هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان ۱۴۱ میلیون متر مکعب است که در مقایسه با سال قبل ۱۸۲ درصد افزایش حجم را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار ایستگاه‌های هیدرومتری استان، آبدهی همه رودخانه‌های لرستان در دو حوضه کرخه و کارون بزرگ بر اثر بارش‌های سال آبی 98 - 97 در مقایسه با سال گذشته و میانگین آمار بلندمدت افزایش قابل‌توجهی داشته است. میرزایی گفت: آبدهی رودخانه کشکان در پایان شهریور امسال معادل متر مکعب بر ثانیه بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۰۰ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۴ درصد افزایش داشت.

این مسئول ادامه داد: همچنین دبی رودخانه‌های تیره و ماربره دورود در حوضه کارون بزرگ نسبت به سال قبل ۳۵۰ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص وضعیت آبدهی چشمه‌ها و سراب‌های مهم و شاخص استان نیز بیان کرد: آبدهی سراب‌ها و چشمه‌ها در پایان شهریور امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل به طور متوسط ۱۲۸ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۴۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

میرزایی همچنین درباره وضعیت منابع آب زیرزمینی دشت‌های استان گفت: سطح آب زیرزمینی در دشت‌های لرستان در پایان اردیبهشت سال 98 در مقایسه با اردیبهشت سال قبل به طور متوسط ۳ متر افزایش داشت که معادل حجمی آن ۲۲۷ میلیون متر مکعب بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید