• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81784
+
-

نوار سواحل رودسر؛ درگیر سنبل آبی

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست رودسر گفت: سواحل این شهرستان از گیاه مهاجم سنبل آبی پاک‌سازی شد.به گزارش ایسنا «علی محمدپور» در این‌باره بیان کرد: با توجه به ورود حجم زیادی از گیاه مهاجم سنبل آبی از دهانه رودخانه چمخاله به ساحل رودسر و براساس مصوبات کارگروه پسماند این شهرستان، با همکاری فرمانداری، شهرداری رودسر و اعضای کارگروه پسماند رودسر، پاک‌سازی این گیاه مهاجم با استفاده از ماشین‌آلات سنگین انجام شد.

وی افزود: بالا بردن افزایش آگاهی عمومی در مورد مهاجم بودن و تکثیر سریع گیاه و لزوم مبارزه با آن با همکاری سایر ارگان‌ها باید در اولویت باشد.محمدپور بیان کرد: اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان طی فراخوان عمومی با حضور فرماندار و همکاری بخشداری، راهداری، شبکه بهداشت، شهرداری و هلال احمر شهرستان رودسر نسبت به جمع‌آوری و معدوم‌سازی حجم وسیعی از این گیاه مهاجم اقدام کرده است.

این گیاه از سال‌های گذشته وارد تالاب‌های گیلان به‌ ویژه تالاب بین‌المللی انزلی، تالاب عینک رشت و چند آب‌بندان شهرستان شفت شده است.سنبل آبی یک گونه غیر بومی است و گسترش سریع آن و پوشش کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده زیست‌محیطی به ‌ویژه کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالاب‌ها می‌شود. باید با اقدامات علمی و اجرایی نسبت به معدوم‌سازی این گونه اقدام شود. در حال حاضر این گیاه مهاجم به سواحل رودسر نیز رسیده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید