• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81750
+
-

1500 معلم به دانش‌آموزان عشایر درس می‌دهند

1500 معلم به دانش‌آموزان عشایر درس می‌دهند

 مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: 1500 معلم حق‌التدریس، پیمانی و رسمی تدریس دانش‌آموزان ساکن در مناطق عشایری استان را بر عهده دارند. «حمید قنبری» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: خوشبختانه، با استخدام تعدادی سربازمعلم طی سال‌های ۷۹ تا ۹۱، مشکل کمبود نیروی انسانی ما تاحدودی رفع شده است.

ضمن این‌که تلاش می‌کنیم مشکل کلاس‌های بدون معلم خود را با افزودن ساعات اضافه‌کاری و ۲ شیفت شدن رفع کنیم. این مسئول به مشکلات مالی عشایر خوزستان اشاره کرد و گفت: ناتوانی عشایر در تهیه لوازم‌التحریر، پرداخت هزینه کتاب‌های درسی و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان از جمله مشکلات است که می‌تواند سبب ترک تحصیل تعداد زیادی از دانش‌آموزان ‌شود.

قنبری تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایر، کتاب‌های درسی پایه‌های اول تا سوم ابتدایی را به صورت رایگان بین این دانش‌آموزان توزیع کرده‌ایم و بخشی از لوازم‌التحریر مورد نیاز آنها هم با کمک خیران تامین شده است. مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان افزود: البته همچنان با مشکل کمبود ‌لوازم‌التحریر مواجه هستیم که با رفع آن می‌توان از بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل جلوگیری کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید