• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81654
+
-

دیدار قهرمانان کوچک محک با قهرمانان آتش‌نشان

خبر
دیدار قهرمانان کوچک محک با قهرمانان آتش‌نشان


آتش‌نشانان، قهرمانان محبوب کودکان مبتلا به سرطان هستند. روز گذشته گروهی از آتش‌نشانان پایتخت به مؤسسه و بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک رفتند و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرده و با آنها دیدار کردند. کودکان که پیش از این آتش‌نشان‌ها را در قاب تلویزیون دیده بودند، با دیدن آتش‌نشانان لباس به تن و همچنین تجهیزات هیجان‌انگیز آتش‌نشانی، غرق در شور و شوق، از آنها استقبال کردند و عکس یادگاری گرفتند.
به گزارش همشهری، کودکانی که در اقامتگاه محک بودند برای نخستین بار ماشین عملیات آتش‌نشانی را از نزدیک ‌دیدند و با نگاه‌های مشتاق با نحوه کار آن آشنا ‌شدند و در این روز اصول ایمنی را آموزش دیدند. تعدادی از کودکان محک در گفت‌وگو با آتش‌نشانان آرزو کردند که پس از بهبودی، مانند آنها آتش‌نشان شوند تا مردم را نجات دهند. به امید سلامتی همه فرزندان سرزمین‌مان. این بازدید با نشست مشترک مسئولان آتش‌نشانی، بنیانگذار و مدیرعامل محک، به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد. در این نشست امیر مهدیانی، مدیر منطقه 3عملیات آتش‌نشانی گفت: «حضور و فعالیت نهادهای مردم‌نهاد نظیر محک، به واسطه مدیریت و رفع مشکلات و سختی‌ها و همچنین کمک به خانواده‌های درگیر شرایط ناگوار، باعث دلگرمی جامعه است.»
او ادامه داد:«برای چندمین مرتبه است که در مناسبت‌های مختلف به این مؤسسه و بیمارستان آن مراجعه کرده‌ایم و هر بار شاهد برخورد مناسب پرسنل و کادر درمانی و اداری محک با کودکان و خانواده‌های ایشان هستیم. این موضوع برای شخص بنده بسیار قابل تأمل و احترام است. این امر نشانگر آن است که در سایر امور نظیر تأمین هزینه‌های دارو و درمان نیز همین حساسیت و مهربانی وجود دارد.»

ارسال پیام دوستی، مهربانی و ایمنی به فرزندان محک
رسول هلالی، سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش‌نشانی در ادامه این جلسه با تشریح دلایل حضور این سازمان در مؤسسه محک گفت: «با توجه به فرا رسیدن روز 7مهر، روز آتش‌نشانی و ایمنی، تصمیم گرفته شد با حضور در مؤسسه خیریه محک، به فرزندان مبتلا به سرطان در سراسر سرزمین‌مان پیام دوستی، مهربانی و ایمنی ارسال کنیم و به آنها بگوییم سلامتی و روزهای خوشی در آینده برایشان آرزو داریم.» وی اذعان داشت: «امیدواریم با حمایت مردم سرزمین‌مان در این شرایط سخت، بتوانیم شاهد حمایت مؤسسه محک از کودکان مبتلا به سرطان باشیم.» هلالی گفت: «ترویج فرهنگ ایمنی از سال‌های گذشته در دستور کار سازمان قرار گرفته است و به‌منظور تحقق این مهم در جهت گسترش همکاری با سازمان‌ها، به‌خصوص نهادهای مردم‌نهاد اقدام کرده‌ایم و امروز هم پیام ایمنی و پیشگیری از حوادث از بیمارستان محک به‌عنوان مکانی که حفظ ایمنی آن به واسطه ماهیت فعالیت آن حائز اهمیت است، به جامعه مخابره می‌شود.»

اهدای لوح نقاشی کودکانه به آتش‌نشانان با حضور بنیانگذار محک
در ادامه این نشست، سعیده قدس، بنیانگذار محک گفت‌وگوی صمیمانه‌ای با آتش‌نشانان داشت و از جایگاه چنین مشاغلی در جامعه تقدیر کرد. بنیانگذار محک گفت: «مردمان این سرزمین در شرایط سخت، کمک به یکدیگر را فراموش نمی‌کنند و محک در این سال‌ها این حقیقت را در رفع نیاز کودکان به خوبی تجربه کرده است.» در پایان نشست، لوح نقاشی کودکانه به مسئولان سازمان آتش‌نشانی اعطا شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید