• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81568
+
-

دالاهو؛ پیرترین شهرستان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت: دالاهو بیشترین سالمند استان را دارد و ثلاث‌باباجانی با کمترین تعداد سالمند به‌عنوان جوان‌ترین شهرستان استان شناخته شده است. به گزارش ایرنا «فاطمه رضوان‌مدنی» در مراسم گرامیداشت هفته سالمندان اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که از تجربیات سالمندان در کارها استفاده کنیم و تجربیات آنان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، ما خالصانه قدردان زحمات و تلاش‌های سالمندان در دوران خدمت بوده و هستیم.

وی با تجلیل از دستگاه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری برنامه‌های هفته سالمندان افزود: با توجه به این‌که سن سالمندی در جامعه از ۶۰ سالگی به بالا شروع می‌شود، لذا باید با در نظر گرفتن مشکلات و اختلالات جسمی و روحی این افراد، از طرف جامعه و خانواده بیشتر مورد حمایت قرار گیرند. مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خطاب به متولیان مراکز سالمندان گفت: کار شما بسیار ارزشمند بوده و احترام و تکریم به سالمندان مستقر در مراکز باید سرلوحه کارهایتان باشد. 

وی با اشاره به این‌که افراد مسن برکت خانواده، محله، خاندان، جامعه، شهر و استان هستند، گفت: احترام به آنان بر همه افراد جامعه واجب است و سالمندان مایه برکت و افتخار خانواده‌ها هستند.  رضوان مدنی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ سالمند در مراکز غیردولتی سالمندان استان که شامل مراکز نگهداری شبانه‌روزی، مراکز روزانه، ویزیت در منزل و خانه حمایتی است، از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.  استان کرمانشاه ۱۹۵ هزار سالمند دارد و هرم جمعیتی آن رو به سالمندی پیش می‌رود، به طوری که نرخ رشد نرخ سالمندی در استان ما به 02/10درصد رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید