• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81546
+
-

معرفی کالای ایرانی در نمایشگاه «تولید ایرانی- برندجهانی»

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: صادرات استان باید به‌روز شود. به گزارش روابط عمومی سازمان صمت خراسان رضوی، «امیر فخریان» در دومین نشست تخصصی توسعه چرخه صادرات با محوریت کالای ایرانی، با بیان این‌که می‌خواهیم ۱۵ رایزن بازرگانی در روسیه فعال کنیم، عنوان کرد: بیشتر صادرات توسط خود تولیدکنندگان صورت می‌گیرد و این مشکلات توسط خود تولیدکنندگان از سر راه برداشته خواهد شد.وی یادآور شد: تولیدکننده باید تفکر بازارگرا داشته باشد و تولیدش بر اساس نیاز بازار باشد، نه این‌که اول محصولش را تولید کند بعد به فکر فروشش بیفتد.

در کشورهای پیشرفته سیستم صادرات بر مبنای سیستم محصول‌گرا منسوخ شده و تولید‌کننده براساس مطالعات بازار محصولی را تولید می‌کند. این مسئول با اشاره به این‌که در صنعت پوشاک مزیت قیمتی داریم و می‌توانیم با دیگر کشورها رقابت کنیم، عنوان کرد: باید بازار هدف را دقیق شناسایی کنیم و در حوزه برندسازی ورود پیدا کنیم. مدیرعامل شرکت نام‌آوران بام سبز، بانی برگزاری نمایشگاه صادراتی تولید ایرانی- برندجهانی نیز گفت: می‌خواهیم با دعوت از کشورهای منطقه به استان توان صادراتی خود را به رخ بکشیم. 

«رضا جلالی» ادامه داد: وجه تمایز این نمایشگاه این است که برای تولیدکنندگان شبکه فروش ایجاد می‌کند و تولید‌کنندگان می‌توانند در قالب این شبکه مشتریان خود را به مدت طولانی حفظ کنند. می‌خواهیم در حوزه تولید و فروش، اعتبارسازی، ارتباط‌سازی و برندسازی در کشورهای منطقه کمکی به تولید‌کننده شود. مدیرعامل شرکت نام‌آوران بام سبز خاطرنشان کرد: نمایشگاه این شرکت با حضور در بازارهای منطقه و مذاکرات تخصصی، نیازهای تولیدکنندگان را پیدا می‌کند و خواسته تاجر را برآورده می‌کند. 

وی با بیان این‌که غالب تولیدکنندگان سواد تجاری ندارند گفت: تولید‌کننده باید خود را با شرایط موجود تطبیق دهد تا موفق باشد و صادرات در شرایط کنونی هدف اول آن نمی‌توان توسعه بازار باشد بلکه باید تثبیت بازار باشد. دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: روند صادرات استان روبه افزایش است. با توجه به این‌که میزان سفارشاتی که در حوزه صادرات داریم ۳۵ درصد ارز تخصیص داده می‌شود و بانک مرکزی عملا جلوی ثبت سفارش را گرفته و ارزی تخصیص نمی‌دهد

اما خوشبختانه امسال ۳۰۰هزار دلار که سرانه صادراتمان بود محقق شد و امیدواریم تا پایان سال از این مرز عبور کنیم. «فیروز ابراهیمی» عنوان کرد: در حوزه صادرات نمی‌توان جزیره‌ای رفتار کرد و باید مقوله اقتصاد خصوصا صادرات را از دولت جدا کرد و باید برای حل مشکلات اقتصادی یک فرا ستاد تشکیل داد. وی با بیان این‌که بخش اعظم مشکلات در حوزه صادرات متاثر از تصمیمات کشوری است یادآور شد: خوشبختانه روند صادرات در استان رو به افزایش است. رئیس هلدینگ هومان گفت: بیشتر تولیدکنندگان ما فروشنده هستند تا صادر کننده.

«حسین مستعلی» با اشاره به این‌که ۹۰درصد تولیدکنندگان ما محصولات خود را در انبارشان می‌فروشند و واسطه‌گری را افزایش می‌دهند خاطرنشان کرد: اگر بنا به صادرات است خود تولید‌کننده باید به بازارهای جهانی ورود پیدا کند. وی با بیان این‌که اولین کسانی که در صنعت چرم به آسیای میانه ورود پیدا کردند خراسانی‌ها بودند، عنوان کرد: متاسفانه امروزه در صنعت چرم و دباغی پاکستانی‌ها جای ایرانی‌ها را گرفته‌اند. تولید‌کننده باید محصول خود را با نرخ مناسب تمام کند و با ورود به بازارهای جهانی مزیت آن را پیدا کند و نباید عرصه را برای رقبا باز بگذاریم. 

این فعال حوزه صادرات با بیان این‌که برگزاری چنین نمایشگاهی توسط شرکت نام‌آوران بام سبز حتی اگر ۱۰درصد صادرات مارا افزایش دهد مثمر خواهد بود یادآور شد: صادرکنندگان باید تشویق شوند که در منطقه حضور یابند و علایق این کشورها را به دست بیاورند. «نمایشگاه صادراتی تولید ایرانی- برند جهانی» در ۶۰ غرفه از هفدهم تا نوزدهم مهرماه۹۸ در هتل همای شماره یک مشهد برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه از ۶۰ تاجر خارجی از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، عمان، روسیه، عراق، افغانستان و سوریه با هدف آشنایی و ارتباط با تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاری و ایجاد بازارهای جدید بین‌المللی دعوت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید