• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81521
+
-

تحقق یک آرزوی ۳۵ساله

اخبار استان
تحقق یک آرزوی ۳۵ساله

جاده ارتباطی روستای غرب‌خانه که در فاصله یک کیلومتری از شهر دهدشت قرار دارد، پس از گذشت ۳۵ سال احداث می‌شود و آرزوی دیرینه اهالی روستا محقق می‌شود.
 به گزارش تسنیم، عملیات زیرسازی جاده ارتباطی روستای غرب‌خانه پس از گذشت 35 سال در حال انجام است و آرزوی اهالی این روستا رنگ واقعیت می‌گیرد.

روستای غرب‌خانه از توابع بخش مرکزی کهگیلویه واقع در فاصله یک کیلومتری از شهر دهدشت با جمعیتی افزون بر ده‌ها خانوار گاز و جاده ارتباطی ندارد. این روستا در حومه دهدشت شرقی قرار گرفته و بخشی از اهالی این روستا به دلیل نبود امکانات اولیه زندگی ناچار به مهاجرت از روستا شده‌اند و همین عامل باعث کاهش جمعیت این روستا شده است.

«محمد عادلی» یکی از اهالی این روستا گفت: ما اهالی این روستا گویا از چشم برخی مسئولان شهرستانی و استانی دور مانده‌ایم.

 وی گفت: بعد از انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی و به دستور حجت‌الاسلام بزرگواری نماینده وقت شهرستان، این روستا از آب آشامیدنی و برق برخوردار شد، در حالی که تا قبل از آن ناچار بودیم آب آشامیدنی خود را با کمک چهارپایان و با سختی و مشقت زیاد از شهر دهدشت تأمین کنیم.

یکی دیگر از روستاییان درباره مشکلات روستا گفت: از گذشته تاکنون یکی از مهم‌ترین مطالبات اهالی این روستا نبود جاده ارتباطی مناسب بوده و همیشه در این زمینه مشکل داشتیم. «مجید عادلی» گفت: در فصل پاییز و زمستان با اولین بارش جاده ارتباطی روستا قطع می‌شود و به‌سختی می‌توان سوخت مصرفی و مایحتاج مورد نیاز خود را از شهر تأمین کرد. در فصل بارش باید مسیر یک کیلومتری شهر تا روستا را در گل و لای به صورت پیاده‌ طی کنیم و هیچ فریادرسی هم نداریم.

یکی دیگر از روستاییان در این باره گفت: روستای مدرسه ندارد و با توجه به این‌که دخترم در مقطع ابتدایی درس می‌خواند، هر روز باید در سرما و گرما مسیر روستا را طی کند. روستای غرب‌خانه در فاصله یک کیلومتری شهر دهدشت با جمعیتی بالغ بر 100‌نفر قدمتی بیش از 38 سال دارد و یک شهید به انقلاب تقدیم کرده است. اهالی این روستا نبود جاده ارتباطی مناسب، عدم گازکشی و نبود معلم و مدرسه را از مهم‌ترین مشکلات خود می‌دانند و از مسئولان تقاضای حمایت و توجه دارند.

فرماندار کهگیلویه در این باره گفت: با توجه به بازدیدی که از این روستا داشتم، در حال حاضر مهم‌ترین مطالبه اهالی این روستا ترمیم و آسفالت جاده ارتباطی است. 
«علیرضا اتابک» افزود: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و آغاز بارش‌ها و نیاز اهالی روستا به جاده ارتباطی، هم‌اکنون اداره راهداری شهرستان کهگیلویه در حال عملیات زیرسازی جاده ارتباطی روستای غرب‌خانه است و پس از عملیات زیرسازی تلاش می‌کنیم آن را آسفالت کنیم.

 وی عنوان کرد: اعتبار این پروژه از محل پروژه‌های ملی اداره راهداری تأمین می‌شود. اتابک خاطرنشان کرد: برخورداری از گاز حق اهالی این روستا است، اما عملیات گازکشی روستا به یک برنامه‌ریزی درست نیاز دارد و تلاش می‌کنیم که در سال‌های آینده آن را محقق کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :