• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81494
+
-

عملیات آبخیزداری در محلات

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات گفت: عملیات اجرایی طرح آبخیزداری حوزه آبخیز بزیجان در این شهرستان کلید خورد. 

«داود طالبی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در راستای این طرح بندهای گابیونی با حجم عملیات 3500 متر مکعب و حجم عملیات خاکی ۲۰ هزار متر مکعب در این حوزه آبخیز اجرا می‌شود. وی اظهار کرد: این طرح در پی بارش‌های سیل‌آسای بهار امسال و تخریب قسمتی از سازه‌های آبخیز در شهرستان اجرا شد. 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری محلات ادامه داد: اجرا و بهره‌برداری از این طرح از خسارت سیل احتمالی به راه ارتباطی این روستاها جلوگیری کرده و سیلاب‌های بهاری را مدیریت می‌کند، ضمن آن‌که از شسته شدن خاک‌های حاصلخیز که ارزش فراوانی دارند نیز پیشگیری می‌شود. 

وی اظهار کرد: اجرای این طرح آبخیزداری حدود ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع مالی ملی اعتبار دارد. طالبی افزود: ساخت بندهای اصلاحی از راه‌های مبارزه مستقیم با فرسایش خاک است که این سازه‌ها در بستر آبراهه‌ و عمود بر جریان ساخته می‌شوند و سرعت آب و قدرت فرسایش روان آب را در اثر کاهش شیب بستر تقلیل می‌دهند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات اضافه کرد: این‌گونه بندها در محل‌هایی که امکان مهار آب‌های سطحی و رواناب حاصل از بارندگی نیست ایجاد می‌شوند. وی افزود: ۱۰۱بند خاکی، ۳۰ بند سنگ و ملاتی، ۱۸۵ توری سنگی و ۳۵۵ مورد خشکه‌چین از سال ۷۱ تاکنون در محلات اجرا شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید