• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81485
+
-

۱۰۰۰ طرح پرورش شتر در خراسان جنوبی

در استان
۱۰۰۰ طرح پرورش شتر در خراسان جنوبی

عملیات اجرایی هزار طرح اشتغال پرورش شتر در استان خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان آغاز شد. به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: هزار طرح پرورش شتر برای تمامی شهرستان‌های استان در مدت 3 سال اجرا خواهد شد. «رضا سلم‌آبادی» افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۵ طرح پرورش شتر با 8 میلیارد تومان تسهیلات در استان اجرا شده که جزو این پروژه بوده است. خراسان جنوبی دومین استان بعد از سیستان و بلوچستان در پرورش شتر است لذا از این پتانسیل برای توانمندی مددجویان کمیته امداد می‌توان استفاده کرد. وی گفت: میانگین تسهیلات پرداختی برای هر طرح پرورش شتر ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان است. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان این‌که نهبندان یکی از قطب‌های پرورش شتر در خراسان جنوبی است، تصریح کرد: در شهرک شتر این شهرستان ۴۸ واحد پرورش شتر فعال است که 7 مورد آن متعلق به مددجویان کمیته امداد است. وی یادآور شد: براساس برنامه ابلاغی امسال ایجاد 5 هزار فرصت شغلی برای کمیته امداد استان تکلیف شده که با پرداخت تسهیلات از محل منابع داخلی و اشتغال پایدار روستایی در دستور کار قرار دارد. سلم‌آبادی اظهار کرد: ۶ ماه نخست امسال ۹۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده که ۳۱ میلیارد تومان از محل منابع امداد، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و بند «ب» تبصره ۱۶ بوده است. 

وی گفت: اشتغال ایجاد شده از ابتدای امسال از لحاظ تعداد طرح ۳۹ درصد و از نظر مبلغ تسهیلات ۱۵۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به فعال بودن ۱۰ هزار طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد در استان گفت: از این تعداد ۳۷ درصد در حوزه دامپروری است. وی یادآور شد: از اواخر سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ابلاغ شد که ۳۳ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. سلم‌آبادی افزود: امسال ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال ابلاغ شده که ۸۸ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۶، ۱۰ میلیارد تومان از محل صندوق امداد ولایت و ۵۴ میلیارد تومان اشتغال روستایی است که نسبت به عملکرد سال گذشته 3 برابر شده است. 

همچنین براساس تفاهم‌نامه مشترکی که مردادماه امسال بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری خراسان جنوبی منعقد شد، این استان به هاب (مرکز منطقه‌ای) پرورش شتر تبدیل خواهد شد. در قالب این تفاهم‌نامه هدف‌گذاری شده است براساس برنامه ۲ ساله خراسان جنوبی به رتبه اول شتر در منطقه در بخش‌های مختلف از جمله تامین علوفه، بیابان‌زدایی و تکمیل زنجیره پرورش شتر تبدیل شود. در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر شتر در استان مرزی خراسان جنوبی وجود دارد که بیش از ۱۲ هزار نفر مربوط به شهرستان نهبندان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید