• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81458
+
-

اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان هرمزگانی

طرح غربالگری شنوایی نوزادان تا 8 مهر در هرمزگان ادامه دارد. به مناسبت هفته ناشنوایان طرح غربالگری شنوایی نوزادان از دوم مهر در هرمزگان آغاز شده و تا هشتم این ماه ادامه دارد. 

مدیر کل بهزیستی هرمزگان روز جمعه گفت: تعرفه‌های غربال شنوایی دولتی ۲۱۵ هزار ریال و غیردولتی ۴۶۶ هزار و ۴۴۰ ریال و بهترین زمان برای انجام غربال شنوایی نوزادان از بدو تولد تا یک ماهگی است. 

«غلامحسین رنجبر» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: دستگاه‌های غربالگری در محل زایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مستقر هستند که پس از مراجعه به پزشک متخصص و در صورت نیاز به مداخله‌های طبی و درمانی نوزادان، عمل کاشت حلزون انجام می‌شود. 

وی بهترین زمان اقدام برای کاشت حلزون را بین ۲ تا ۶ سالگی دانست و گفت: اطلاع‌رسانی به والدین درباره خطرهای اختلال شنوایی، دریافت و پیگیری گزارش‌های ماهانه، ارجاع تشخیص و مداخله‌های پزشکی و مشکلات و راهکارهای افزایش جامعه زیر پوشش، از جمله اقدام‌های نظارتی بهزیستی برای جلب مشارکت والدین است. 

این مقام مسئول بیان کرد: هم‌اکنون 3۸۲۰ ناشنوا زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که علت بروز این معلولیت مسائل ژنتیکی است. 

رنجبر بیان کرد: بخشی از این افراد ناشنوای مطلق و تعدادی نیز نیمه‌شنوا هستند که باید تلاش شود این معلولیت به حداقل برسد. 

وی ادامه داد: همچنین برای حمایت بیشتر از دانشجویان و دانش‌آموزان کم‌شنوا و ناشنوای زیر پوشش بهزیستی، کمک‌هزینه تحصیلی به آن‌ها پرداخت می‌شود. 

به گفته مدیر کل بهزیستی، کمک‌هزینه خرید خدمت گفتاردرمانی، ارائه وسایل کمک توانبخشی شنوایی، کمک‌هزینه ایاب و ذهاب، کمک‌هزینه مسکن، اشتغال و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی از دیگر خدمات ارائه شده به معلولان ناشنواست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :