• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81442
+
-

دانش‌آموزان دزفولی در انتظار کتاب و سرویس مدرسه

۷۷ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را در مدارس دزفول آغاز کرده‌اند، اما با گذشت یک هفته از آغاز سال، هنوز تعدادی از این دانش‌آموزان بدون کتاب و سرویس به مدرسه می‌روند. به گزارش ایرنا، به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها هنوز برخی از دانش‌آموزان دزفول کتاب‌های درسی خود را دریافت نکرده‌اند و سرویس مدرسه آنها نیز برقرار نشده است.

«محمد علیزاده» پدر یکی از دانش‌آموزان دزفولی در این باره گفت: هنگام ثبت‌نام سرویس مدرسه، پس از پرداخت هزینه و ثبت قرارداد، قرار شد پس از انجام هماهنگی‌ها با ما تماس بگیرند، ولی با گذشت یک هفته از آغاز سال تحصیلی هنوز سرویس فرزندم فراهم نشده است.

وی خواستار هماهنگی و برنامه‌‌ریزی بهتر برای رفع مشکل سرویس مدارس شد و افزود: وقتی با مدرسه فرزندم تماس گرفتم، گفتند موضوع سرویس به ما مربوط نیست و باید از شرکت پیمانکار پیگیر باشید. «احسان مرادی» پدر یکی دیگر از دانش‌آموزان دزفولی گفت: با این‌که بارها وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که هیچ مشکلی برای تامین کتاب‌های درسی وجود ندارد، با گذشت چند روز از ماه مهر کتاب‌های پایه اول ابتدایی هنوز فراهم نشده و مسئولان مدرسه می‌گویند کتاب‌ها هنوز از طرف آموزش و پرورش بین مدارس توزیع نشده است.

در این میان «عبدالحمد جرجانی» مدیر آموزش و پرورش دزفول، دلیل تاخیر در توزیع کتاب‌ها را تغییر در مطالب برخی کتاب‌ها از سوی وزارتخانه عنوان و اظهار کرد: توزیع کتاب‌های تمام مقاطع آغاز شده است و مشکلی برای تامین کتاب‌ها در دزفول وجود ندارد.

عضو کارگروه حمل‌ و ‌نقل دانش‌آموزان دزفول نیز در خصوص برقرار نشدن سرویس مدارس گفت: حدود ۱۰۰ آموزشگاه از ۴۰۰ آموزشگاه دزفول سرویس دارند که در کارگروه حمل‌ و ‌نقل به رفع مشکلات این سرویس‌ها اقدام می‌شود تا بهترین سرویس برای حمل ‌و ‌نقل در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

«امیر ظاهرطحان» ادامه داد: 1500 سرویس برای حمل ‌و ‌نقل دانش‌آموزان دزفول به مدارس در نظر گرفته شده است که باید طبق قانون شرایط مربوط از جمله معاینه فنی و گواهینامه معتبر را رعایت کنند. وی بیان کرد: ارائه سرویس باکیفیت با حداکثر سرویس‌دهی مدنظر است، ولی برخی رانندگان با انتظار بی‌جا خواهان چشم‌پوشی مسئولان مدارس از برخی شرایط هستند.

این مسئول افزود: والدین دانش‌آموزان دزفولی باید تا نیمه شهریور به ثبت‌نام سرویس مدارس اقدام می‌کردند، با وجود این، برخی افراد اواخر شهریورماه اقدام به ثبت‌نام کردند که همین موضوع هماهنگی‌ها را با مشکل مواجه کرد.

عضو کارگروه حمل‌ و ‌نقل دانش‌آموزان دزفول گفت: هماهنگی‌های لازم با وجود تاخیر در ثبت‌نام سرویس انجام و در حال حاضر برای افزون بر ۹۰ درصد دانش‌آموزان سرویس حمل‌ و ‌نقل فراهم شده است و برای بقیه هم در کمترین زمان انجام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید