• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81290
+
-

پاسداشت دفاع مقدس با زبان هنر

اخبار استان
پاسداشت دفاع مقدس با زبان هنر

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری 8 عنوان برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد. 

به گزارش مهر، «شریف اسلامی» افزود: ترویج و تبیین پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با زبان هنر یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه هنری به عنوان یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی است.

اسلامی با بیان این‌که این نهاد در طول سال و در بخش تولید آثار هنری و اجرای برنامه‌های هنری فعالیت می‌کند و دستاوردهای خوبی نیز در این زمینه داشته است تصریح کرد: تولید و نشر کتب ادبیات پایداری، تولید فیلم، موسیقی، آثار تجسمی، نماهنگ و تئاتر با موضوع ایثار و مقاومت از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد در طول سال است. وی با اشاره به‌ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: اجرای نمایش آیینی و میدانی «طریق‌القدس» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است و یک نمایش میدانی با تلفیقی از تعزیه و عملیات طریق‌القدس اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: برگزاری شب خاطره دفاع مقدس در شهر باشت و خاطره‌گویی دفاع مقدس توسط ایثارگران در مدارس شبانه‌روزی از دیگر برنامه‌های این هفته است که توسط این مرکز اجرا می‌شود. وی افزود: همچنین یک موشن‌گرافی با موضوع نقش مردم استان در دفاع مقدس با همکاری معاونت فرهنگی سپاه فتح استان تولید شده است که در فضای مجازی توزیع خواهد شد.

اسلامی گفت: تولید نماهنگ خاطرات 6 آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس و همچنین نماهنگ شعرخوانی با موضوع ایثار و شهادت برای فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این هفته حوزه هنری است.
 رئیس حوزه هنری استان راه‌اندازی غرفه تولیدات هنری دفاع مقدس در نمایشگاه استانی دفاع مقدس در کنگره سرداران شهید، اکران فیلم‌های دفاع مقدس در مدارس و روستاها و معرفی کتاب‌های تولیدی ادبیات پایداری را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در این هفته دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید