• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81288
+
-

پسته زرندیه در بازار  اروپا و آسیا

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه: 80 درصد از پسته تولیدی این شهرستان در سال جاری قابلیت صادرات به بازارهای هدف خارجی را دارد

کشاورزی
پسته زرندیه در بازار  اروپا و آسیا

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: اتحادیه اروپا،‌ آسیای شرقی،‌ چین و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله مهم‌ترین مقاصد تجاری پسته شهرستان زرندیه است.

به گزارش ایرنا، «احمد قره بیگلو» افزود: ۸۰ درصد از پسته تولیدی این شهرستان در سال جاری قابلیت صادرات به بازارهای هدف خارجی را دارد.

وی اضافه کرد: با این‌که پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از برداشت ۱۲ هزار تن پسته از باغ‌های شهرستان زرندیه بود، اما به دلیل موج سرمازدگی اوایل امسال،‌ این رقم با کاهش ۲۰ درصدی مواجه شد و اکنون برداشت ۱۰هزار تن محصول قابل تحقق است.

قره بیگلو اظهارکرد: به علت مکانیزه بودن باغ‌های پسته زرندیه، کیفیت بالا و تجاری بودن ارقام تولیدی امکان صدور 8 هزار تن محصول به بازارهای خارجی وجود دارد.

وی در مورد عملکرد تولید پسته از باغ‌های این شهرستان‌ گفت: به طور میانگین از هر هکتار باغ پسته در این شهرستان حدود ۲ تن محصول قابل برداشت است.

وی اظهار کرد: هر کیلوگرم پسته صادراتی زرندیه در بازارهای هدف معادل ۱۰ تا ۱۱ دلار به فروش می‌رسد.

 مدیر جهاد کشاورزی زرندیه بیان کرد: سطح کل باغ‌های پسته در این شهرستان حدود 9500 هکتار است که از این میزان حدود 6500 هکتار را باغ‌های مثمر و بارده شامل می‌شوند و سایر سطوح هنوز به ثمردهی نرسیده‌اند.

به گفته این مسئول، در مجموع روزانه 3 تا 5 هزار کارگر در باغ‌های پسته زرندیه و در موسم برداشت فعالیت می‌کنند که امسال زمان برداشت نسبت به پارسال با ۱۰ روز تأخیر در حال انجام است.
قره بیگلو راه‌اندازی نشدن پایانه صادراتی پسته زرندیه را عاملی بازدارنده در توسعه هرچه بیشتر صادرات این محصول با برند ویژه شهرستان برشمرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید