• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81233
+
-

ردیابی مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های جیرفت

ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح ۹۰۰ هکتار از باغ‌های جیرفت انجام شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفت‌و‌گو با ایرنا به اهمیت ساماندهی گیاه‌پزشکی در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: کمیته فنی گیاه‌پزشکی با هدف هماهنگی بین‌بخشی در راستای کاهش خسارت ناشی از عوامل مخرب گیاهی برگزار شد. 

 «سعید برخوری» ادامه داد: در این خصوص، مواردی پیرامون نحوه اجرای طرح‌های مدیریت آفت کرم خراط و مگس میوه مدیترانه‌ای و همچنین تهیه دستورالعمل فنی برای ابلاغ به شهرستان‌ها مصوب می‌شود. 

برخوری به طرح مبارزه با آفت کرم خراط اشاره و عنوان کرد: 3 هزار اصله درخت آلوده به این آفت در منطقه جنوب کرمان شناسایی شده و مبارزه در حال انجام است. 

وی افزود: مشارکت جدی باغداران در امر مبارزه با آفت‌های کرم خراط و مگس میوه مدیترانه‌ای، کاهش خسارت این آفات را به همراه خواهد داشت. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر لزوم هدایت اولویت‌های تحقیقاتی منطقه تاکید کرد و افزود: باغداران به آبیاری منظم، تغذیه و حذف سرشاخه‌های آلوده به کرم خراط و سوزاندن بقایای آلوده توجه کنند. 

وی بر انجام مدیریت تلفیقی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای نظیر جمع‌آوری و دفع میوه‌های آلوده، برداشت زودهنگام و استفاده از تله‌ها و طعمه‌پاشی در مناطق آلوده به آفت مگس تاکید کرد. 

مگس مدیترانه‌ای امسال در تمامی نقاط سردسیر جنوب کرمان حضور دارد و باعث از بین رفتن میوه‌های این مناطق شده است. 

بنا به گفته کارشناسان کشاورزی، در صورتی که با جدیت برای کنترل جمعیت این آفت اقدام نشود، احتمالاً پاییز امسال جمعیتی به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته از این مگس مزاحم در باغ‌های مناطق سردسیر خواهیم داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید