• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81217
+
-

هندی‌ها در هرمزگان سرمایه‌گذاری می‌کنند

هندی‌ها در حوزه انرژی هرمزگان سرمایه‌گذاری می‌کنند و استانداری هرمزگان از هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی به‌ویژه سرمایه‌گذاران کشور هند در استان در صورت ارائه برنامه‌های عملیاتی حمایت ویژه انجام می‌دهد. 

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان در جنوب ایران یکی مناطق مهم و راهبردی کشور است که به دلیل مجاورت با خلیج فارس و دریای عمان و بهره‌مندی از ذخایر نفت و گاز و وجود پالایشگاه‌های بزرگ، جاذبه اقتصادی مهمی برای حضور و جذب سرمایه‌گذاران دارد. 

این استان با وجود ۱۴ جزیره، ۲ منطقه آزاد کیش و قشم، فرصتی ارزشمند برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، پنجره‌ای به‌سوی رونق تولید و دروازه طلایی اتصال به اقتصاد جهانی محسوب می‌شود. 

هرمزگان با داشتن 6 منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، کشتی‌سازی خلیج فارس، منطقه ویژه بندرشهید رجایی، انرژی بر پارسیان و منطقه ویژه نفتی لاوان در راستای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف انرژی، صنعت و معدن جایگاه بسیار مهمی دارد. 

وجود ۱۷ منطقه نمونه گردشگری، ذخایر بزرگ نفت و گاز، خط لوله صلح با طول ۶۰۰ کیلومتر به عنوان یک مزیت نسبی تامین انرژی، پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان از دیگر ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری استان محسوب می‌شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان در نشست با سرمایه‌گذاران هندی فعال در حوزه انرژی گفت: هرمزگان در حوزه‌های صنعت، انرژی، کشاورزی و پرورش آبزیان دارای فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری است. 

«ایرج حیدری» بیان کرد: میزان اشتغال‌زایی به همراه میزان درآمدهای ارزی و ریالی طرح‌های سرمایه‌گذاری که در هرمزگان اجرا می‌شود برای استان حائز اهمیت است. 

وی با قدردانی از انتخاب هرمزگان به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران کشور هند گفت: هرمزگان به واسطه برخورداری از بنادر مختلف همچون شهید رجایی و باهنر، مناطق آزاد تجاری و اقتصادی، مناطق ویژه اقتصادی و جزایر متعدد به استانی متمایز در ایران برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. 

این مقام مسئول بیان کرد: وجود زیرساخت‌های مناسب دریایی، ریلی، هوایی و ترانزیتی زمینه سرمایه‌گذاری در استان را بیش از پیش فراهم کرده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بیان کرد: با توجه به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاران در کمترین زمان ممکن برای آن‌ها صادر می‌‌شود. 

وی تصریح کرد: طرح‌های متقاضیان سرمایه‌گذاری در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هرمزگان ثبت می‌شود تا ضمن تهیه بانک اطلاعاتی طرح‌های سرمایه‌گذاری استان، امور سرمایه‌گذاران از طریق این مرکز پیگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید