• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81173
+
-

مرز بازرگان؛ آماده استقبال از زائران پیاده‌روی اربعین

مرز بازرگان از نیمه دوم مهر امسال آماده استقبال از زائران غیرایرانی شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین حسینی است. به گزارش مهر، فرماندار ماکو با اعلام این خبر گفت: امسال از نیمه مهر زائران غیر ایرانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی از طریق مرز بازرگان وارد کشورمان شده و راهی کربلا می‌شوند.

«حسن عباسی» با بیان این‌که امسال برای استقبال از زائران غیر‌ایرانی 2 موکب در مرز بازرگان راه‌اندازی می‌شود عنوان کرد: از 12 مهر، آماده‌سازی موکب‌ها به همت هیأت‌های عزاداری شهر بازرگان و کمک ادارات و نهادهای شهرستان ماکو در نقطه صفر مرزی بازرگان راه‌اندازی می‌شود. عباسی تأکید کرد: لازم است همه نهادها و ادارات مستقر در مرز بازرگان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران ابا عبدالله الحسین با همدیگر هماهنگ شده و با نظم و انضباط کاری لازم از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

فرماندار ماکو از پیش‌بینی ورود بیش از 2 هزار زائر غیر‌ایرانی از مرز بازرگان خبر داد و گفت: از جمله خدماتی که از سوی موکب‌ها به زائران ارائه می‌شود بسته فرهنگی شامل نقشه راهنما، دفترچه چهارزبانه آداب زیارت و اطلاعات کامل موکب‌های خدمات‌رسان در طول مسیر است.

موکب‌های استقبال از زائران اتباع خارجی در این مدت علاوه بر تأمین غذای گرم در وعده‌های شام و ناهار و صبحانه، طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، از مهمان‌سراهای اداری و بین راهی و حسینیه‌ها برای اسکان آنها استفاده خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید