• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 4 مهر 1398
کد مطلب : 81078
+
-

خارج شدن قطار از ریل 5 قربانی گرفت

خارج شدن قطار از ریل 5 قربانی گرفت


قطار مسافربری زاهدان-تهران عصر دیروز در ۱۰۰ کیلومتری زاهدان از ریل خارج شد و بر اساس آخرین آمارها 5 نفر جان خود را از دست داده و دست کم 92 نفر مصدوم شدند.
به گزارش همشهری، این قطار مسافربری ساعت 14:50 دیروز از ایستگاه زاهدان حرکت کرد و در ساعت ۱۶ در یکصد کیلومتری زاهدان در ورودی ایستگاه شورو دچار سانحه و به دلیل گرفتار شدن قطار در ماسه بادی، 5 واگن آن از خط خارج شد. صادق سکری، مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دقایقی پس‌از حادثه در‌این‌باره به ایسنا گفت: تاکنون حدود ۳۵‌نفر از هموطنان مصدوم شده و 4‌نفر هم جان خود را از دست داده‌اند. اظهارات سکری در‌حالی‌ بودکه برخی منابع غیر رسمی تعداد جان‌باختگان این حادثه را بیشتر اعلام کرده‌اند و تعداد مصدومان را نیز بیشتر تخمین زده بودند اما سکری، آن را تایید نکرد و گفت: علت حادثه هنوز مشخص نیست و کمیسیون عالی سوانح را به محل اعزام کرده‌ایم و به محض مشخص شدن، نتایج را اعلام خواهیم کرد.
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در گفت‌وگو با همشهری شمار قربانیان حادثه خارج شدن قطار زاهدان - تهران از ریل را 4 نفر اعلام کرد و گفت که در این حادثه 35 نفر مصدوم شده اند. او ادامه داد: به دنبال اعلام خبر وقوع این حادثه به اورژانس، 12 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و امدادرسانی به حادثه دیدگان آغاز شد. وی در ادامه گفت: مصدومان در کوتاه ترین زمان ممکن به مراکز درمانی انتقال یافتند و 80 تخت بیمارستانی در زاهدان به منظور ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در نظر گرفته شده است. با گذشت ساعتی از این حادثه حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر جزئیات دقیق‌تری را در اختیار همشهری قرار داد و گفت: دقایقی پس از وقوع این حادثه، نیروهای عملیاتی هلال احمر خود را به محل حادثه رساندند و عملیات امداد و نجات و بیرون کشیدن حادثه دیدگان از واگن های قطار آغاز شد. همکارانم تلاش کردند پیش از تاریک شدن هوا به جست‌وجوی واگن به واگن قطار بپردازند تا چنانچه مصدوم و یا کشته‌ای در زیر واگن‌ها محبوس شده باشد آن را بیرون بکشند. وی ادامه داد: پس از ادامه بررسی‌ها، بالگرد هلال احمر نیز به پرواز درآمد و تعدادی از حادثه دیدگان با این بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند. وی شمار قربانیان را 5نفر اعلام کرد و گفت: یکی از آنها مهماندار قطار است که هنوز پیکر وی کشف نشده است. همچنین 92نفر نیز مصدوم شده و 35نفر آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید