• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 4 مهر 1398
کد مطلب : 81064
+
-

اتهام دیکتاتوری در خانه ملت

رئیس مجلس در واکنش به نماینده عضو جبهه پایداری: دیکتاتور شما هستید که در کشور این بساط را راه انداخته‌اید

مجلس
اتهام دیکتاتوری در خانه ملت


صحن علنی دیروز بهارستان صحنه رودررویی و مرزبندی اصولگرایان علیه هم بود؛ مرزبندی‌ای که هرچه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم عیان‌تر می‌شود.
علی لاریجانی پس از 21روز تعطیلی مجلس، در نطق روز سه‌شنبه اگر به مواضع تندروهای اصولگرا در تریبون‌های مختلف و به‌طور مشخص صداوسیما تاخت، دیروز در دومین گامش برای فاصله گرفتن از جریان تندروی اصولگرا، تمام‌قد مقابل علمداران این جریان در مجلس که همواره با هیاهو و قیل‌وقال امورشان را پیش می‌برند ایستاد.

جنجال دیکتاتوری
به گزارش همشهری، در نشست دیروز مجلس و در زمان بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی تعدادی از نمایندگان همچون نصرالله پژمانفر، حمیدرضاحاجی‌بابایی و ناصر موسوی‌لارگانی پشت تریبون مجلس مقابل رئیس مجلس حاضر شده و با فریاد نسبت به تصویب کلیات این طرح اعتراض کردند. آنها تأکید داشتند طرح، خلاف قانون برنامه است و طی 3بار رفت‌وآمد در صحن بهارستان نتوانسته رأی لازم را کسب کند.
پژمانفر با فریادهایی مدام این موضوع را گوشزد می‌کرد که لاریجانی خطاب به او گفت: حق ندارید اینگونه حرف بزنید، شما هم باید سر جایتان بنشینید و همچون سایر نمایندگان تذکرتان را مطرح کنید. دقایقی بعد پژمانفر که روی صندلی‌اش نشسته بود، شروع به فریاد زدن کرد که لاریجانی خطاب به او گفت: آقای پژمانفر توهین نکنید، تذکرتان را ثبت کنید تا جوابتان را همچون سایر نمایندگان بدهیم. اینکه فریاد می‌زنید و اینجا می‌آیید کار درستی نیست. در مجلس که فقط شما تشریف ندارید. مجلس آیین‌نامه دارد، تذکر دهید و صبر کنید. وی افزود:‌ عادت کرده‌اید با فریاد کارهایتان را جلو ببرید! مانند بقیه بنشینید و توهین نکنید.
در این هنگام پژمانفر با فریادهایی لاریجانی را دیکتاتور خطاب کرد که رئیس مجلس در واکنش به او گفت: مدام می‌گویید دیکتاتوری، دیکتاتوری! یک چیزی یاد گرفته‌اید. دیکتاتور شما هستید که در کشور این بساط را راه انداخته‌اید. لاریجانی در ادامه در واکنش به فریادهای پژمانفر که به رئیس مجلس می‌گفت تریبون یکطرفه در اختیار شماست، گفت: تریبون یکطرفه شما هستید. همه تریبون‌ها دستتان است. هرچه می‌خواهید به همه می‌گویید، کسی هم چیزی به شما نمی‌گوید. در این مملکت اینگونه شده که 4نفر حرف می‌زنند و بقیه هم باید تسلیم‌شان شوند.

3 قوه شما هستید!
بعد از انتقادات تند لاریجانی از نماینده مشهد، او در تذکری بیان کرد: آقای رئیس، بنده واقعا متأسفم که شما فرمایشاتی را در صحن علنی مجلس بیان کردید که شاید رادیوهای بیگانه نیز این مسائل را به‌راحتی به زبان نمی‌آورند. شما با یک نماینده مجلس که در قانون جمهوری اسلامی قصد استفاده از حق قانونی خود را داشت اینگونه برخورد کردید.
پژمانفر تصریح کرد: برادر شما ۱۰سال رئیس قوه قضاییه بود و شخص شما نیز ۱۲سال رئیس مجلس هستید. در میدان سیداسماعیل نیز می‌گویند بین دیدگاه شما و آقای روحانی تفاوتی وجود ندارد. به‌عبارت دیگر 3قوه دست شماهاست. آیا اکنون تریبون در دست ماست یا شما؟ علی لاریجانی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: شما مطالبی را فرمودید که قضاوتش با نمایندگان مجلس و ملت است.
پس از پژمانفر، حسین نقوی حسینی، دیگر عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: به‌موقع خواهم گفت که مسئول وضع فعلی کشور چه کسانی هستند، کسانی که ٢٠دقیقه‌ای برجام را تصویب کردند و کسانی که مسئول بزرگ‌ترین فساد اقتصادی در طول تاریخ دولت جمهوری اسلامی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید