• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 9 اسفند 1396
کد مطلب : 8106
+
-

انفجار عجیب مواد محترقه در دبیرستان دخترانه

در جریان انفجاری عجیب در دبیرستانی دخترانه در شهرستان کوهدشت، دست دانش‌آموزی از ناحیه مچ قطع شد و 2دانش‌آموز دیگر مصدوم شدند. به گزارش همشهری، ساعت 7صبح دیروز انفجار هولناکی در یک دبیرستان دخترانه در شهرستان کوهدشت استان لرستان رخ داد. انفجار در اتاق پرورشی دبیرستان رخ داده و در جریان آن 3دختر دانش‌آموز مجروح شده بودند. نرجس، یکی از دانش‌آموزان دبیرستان به همشهری می‌گوید: «ساعت 7:40صبح بود و من تازه به مدرسه رسیده بودم. در حال بالارفتن از پله‌ها بودم تا به سرکلاس بروم که ناگهان صدای وحشتناکی شنیدم. همه از کلاس بیرون آمدند. ‌حتی معلم‌ها. به طرف حیاط رفتیم. نمی‌دانستیم چه اتفاقی افتاده است. تنها چیزی که به ذهنم رسید، این بود که با پدرم تماس بگیرم. او در آتش‌نشانی کار می‌کند و به او گفتم که در مدرسه ما انفجار رخ داده است. پدرم از من خواست تا پیش از رسیدن او و همکارانش، دوباره به او زنگ بزنم و دقیقا علت انفجار را برایش بازگو کنم.»

نرجس از لابه‌لای جمعیت عبور کرد و خودش را به داخل اتاق پرورشی رساند. «اتاق پرورشی انتهای راهرو در طبقه همکف بود. اتاق حدودا 9متر است و وقتی وارد شدم صحنه وحشتناکی دیدم. خون تمام اتاق را پر کرده بود و دوستانم روی زمین افتاده بودند. حتی شیشه‌های پنجره اتاق هم شکسته بود. دست و پایم شروع کرد به لرزیدن. حتی الان هم وقتی آن صحنه به یادم می‌آید، وحشت می‌کنم.»‌

نرجس ادامه می‌دهد: «چند دقیقه بعد اورژانس رسید. ابتدا فاطمه رضایی که دانش‌آموز کلاس نهم و از دوستانم بود را در پتو پیچیدند و به داخل آمبولانس بردند. دقایقی بعد پلیس رسید و بعد آتش‌نشانی. 2نفر از دوستان دیگرم به نام کبری و پریسا داخل اتاق پرورشی بودند که مصدوم شده بودند. گویا معلم‌مان در‌خواست آمبولانس دیگر کرده بود که وقتی آمبولانس دوم رسید 2مصدوم دیگر را با خود به بیمارستان برد.»

هیچ‌کس به درستی نمی‌دانست که علت این حادثه چیست تا اینکه نرجس یک ساعت بعد با دوستش پریسا که در بیمارستان بستری بود، تماس گرفت. «پریسا به من توضیح داد که چطور انفجار رخ داده، اما ماجرا کمی عجیب است.» نرجس ادامه می‌دهد: «پریسا گفت که صبح به همراه فاطمه و کبری به اتاق پرورشی رفتند تا برگه‌های تحقیق را به برد بزنند. برگه‌ها را باید با چکش به برد می‌زدند. ابتدا با چکش به میخ زدند اما گویا دسته چکش شکسته بوده است. پریسا می‌گفت فاطمه چکش را روی زمین گذاشت و یک گوی فلزی شکل از روی زمین برداشت تا با آن به روی میخ بکوبد. اما همین که آن را روی میخ کوبیده، ناگهان انفجار مهیبی رخ داده است.» متأسفانه دست فاطمه که در مدرسه معروف به شیرین است، ‌بر اثر این اتفاق تلخ از ناحیه مچ قطع شد. پریسا و کبری هم از ناحیه دست و پا آسیب دیده‌اند که هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند اما هنوز مشخص نیست که آن گوی فلزی‌شکل چه بوده که باعث شده این انفجار رخ بدهد.

 

حادثه از زبان فرماندار

چند ساعت پس از این حادثه بود که فرماندار کوهدشت اعلام کرد که یک ترقه دست‌ساز سبب این حادثه بوده است.  نورمحمد فردی بیرانوند گفت: این انفجار در مدرسه حجاب شهر کوهدشت واقع در شهرک شهید رجایی رخ داد. ‎وی افزود: متأسفانه در این حادثه مچ دست راست یکی از دانش‌آموزان به نام فاطمه رضایی قطع‌ شده که جهت مداوا به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد اعزام‌ شده است‎.‎ ‎‎فرماندار کوهدشت اضافه کرد: 2دانش‌آموز دیگر به‌نام سیده کبری ابوالوفایی و پریسا طاهری نیز به‌علت جراحات وارده به بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت اعزام‌شده و هم‌اکنون بستری هستند‎. وی تصریح کرد: گزارش‌های اولیه حاکی است انفجار یک ترقه دست‌ساز سبب این حادثه بوده که بررسی دقیق موضوع به‌منظور روشن شدن زوایای آن توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این شهرستان در دست اقدام بوده و نتیجه به‌زودی اعلام می‌شود‎.‎

 

  نجات دانش‌آموز

حادثه انفجار در دبیرستان دخترانه وحشت را به دل همه دانش‌آموزان و حتی معلمان مدرسه انداخت به حدی که یکی از دانش‌آموزان مدرسه درست دقایقی پس از حادثه ناگهان بیهوش شد و یکی از آتش‌نشانان کوهدشتی برای نجات او شتافت. باقر جوزی‌پور، آتش‌نشان کوهدشتی در این خصوص به همشهری می‌گوید: وقتی به مدرسه رسیدیم، ‌علاوه بر اینکه مصدومان را به خارج از مدرسه منتقل کرده و تحویل اورژانس دادیم، متوجه شدیم که یکی از دانش‌آموزان از شدت ترس بیهوش شده است. به سرعت بالای سر او رفتم. عملیات احیا را انجام دادم و به او شوک دستی وارد کردم تا اینکه ناگهان نفس عمیقی کشید و چشمانش را باز کرد. وی ادامه داد: خوشبختانه مشکلی برایش پیش نیامد و به سرعت او را به داخل حیاط انتقال دادیم و مطمئن شدیم که حالش بهتر شده است و بعد به سازمان برگشتیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید