• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 81013
+
-

روایت فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح از ائتلاف عربی و غربی علیه ایران در دوران جنگ

عربستان و امارات به سمت ایران بیایند

دفاعی
عربستان و امارات به سمت ایران بیایند


سردار سرلشکر محمدباقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع‌مقدس در صحن علنی مجلس حضور پیدا کرده بود با اشاره به حمایت‌های عربی و غربی از صدام حسین در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران، گفت: کشور متجاوز به ایران، از پول کشورهای عرب منطقه برخوردار بود و در روزی که مرحوم آیت‌الله هاشمی به پادشاه عربستان اعتراض کرد که شما 35هزار میلیارد دلار به عراق کمک کرده‌اید، پادشاه عربستان گفت خیر، ما 50هزار میلیارد دلار به عراق کمک کرده‌ایم. این در حالی بود که زمین، هوا و دریای کشورهای عربی نیز در اختیار کشور متجاوز به ایران قرار می‌گرفت. راه‌آهن و بنادر کویت و عربستان نیز در اختیار صدام بود و سلاح‌های به‌روز را در اختیار عراق قرار می‌دادند.
سرلشکر باقری اظهار داشت: با قاطعیت می‌توان گفت در طول دفاع دوران مقدس 5هزار تانک و نفربر عراق و 450فروند هواپیمای عراق نابود شد اما رژیم بعثی در پایان جنگ 7هزار تانک و نفربر و 600هواپیمای روزآمد جهان را در اختیار داشت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همین کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس سلاح و پشتیبانی سیاسی در اختیار صدام قرار می‌دادند و آلمان سلاح شیمیایی به رژیم بعثی می‌داد و اکنون نیز همین کشورها به تعهدات برجامی خود عمل نمی‌کنند و بیانیه صادر می‌کنند. به گزارش ایسنا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگر امروز ملت سوریه در مقابل تروریست‌ها مقاومت می‌کند و کشور خود را آزاد کرده با الگوگیری از دوران دفاع‌مقدس جمهوری اسلامی است. اینکه ملت عراق سازمان‌های نظامی مردم‌نهاد تشکیل می‌دهد و با تروریست‌ها می‌جنگد از دوران دفاع‌مقدس الگوبرداری کرده است. اگر مردم یمن با دست خالی 5 سال در مقابل تجاوز وحشیانه عربستان سعودی و امارات می‌ایستند که از حمایت یکپارچه استکبار غرب برخوردارند و امروز به جایی می‌رسند که با سلاح‌های پیشرفته هواپیمای راهبردی دشمن خود را ساقط می‌کنند و مراکز نفتی آن را مورد اصابت موشک قرار می‌دهند همگی با الگوگیری از دوران دفاع‌مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی در پایان گفت: نتیجه تجاوز به کشور ایران انهدام و نابودی است. ما با کشورهای اسلامی دشمنی نداریم. عربستان سعودی و امارات که در رأس کشورهای توطئه‌کننده علیه ما در منطقه قرار گرفته‌اند راه را گم کرده‌اند و باید به دامن اسلام بازگردند و به سمت ایران بیایند. ایران و عربستان سعودی می‌توانند در کنار یکدیگر آرامش و ثبات را در منطقه رقم بزنند. صنعت دفاعی خودکفای جمهوری اسلامی ایران و روحیه فداکاری ملت ایران متعلق به جهان اسلام است و همه مسلمانان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید