• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 9 اسفند 1396
کد مطلب : 8101
+
-

پیشگیری از وقوع 700هزار تصادف سالانه در ایالات متحده

در سال اخیر میلادی، سامانه‌های ADAS از وقوع 700هزار تصادف جلوگیری کرده‌اند.

تازه‌ترین مطالعــات انـــجام‌گرفـــته توســط شــرکت Ptolemus Consulting Group از تأثیرات فوق‌العاده استفاده از سامانه ADAS بر ایمنی و کاهش تصادفات بالقوه حکایت دارد. مطالعه این شرکت که در سطح جهانی و روی خودروهای خودران انجام شده است، اطلاعات جامعی را از زمان، حجم و تأثیرات انقلاب خودران‌سازی‌ خودروها در آینده نزدیک ارائه می‌کند.

در این مطالعه، تعداد خودروهای خودران ADAS میزان استفاده از سامانه و برآورد تأثیرات آن بر سطح ایمنی راننده خودرو در کشورهای مختلف و به‌صورت مورد به مورد، بررسی شده است. سیستم‌های پیشرفته راننده یا ADAS سیستم‌هایی برای کمک به راننده در فرایند رانندگی هستند و هنگامی که با یک رابط ایمن انسان و ماشین طراحی شوند، ایمنی خودرو و به‌طور کلی ایمنی جاده را افزایش می‌دهند.

تعداد زیادی از وسایل نقلیه پیشرفته مجهز به سیستم‌های ADAS موجب می‌شوند که رانندگی در بخش‌هایی مانند کنترل ثبات الکترونیکی، ترمز ضد‌قفل، هشدار خروج خط، کنترل کروز انطباقی و کنترل کشش، به شکل اتوماتیک انجام شود. این سیستم‌ها می‌توانند توسط تنظیمات هماهنگ مکانیکی، تحت‌تأثیر قرار گیرند. این سیستم باعث شده که بسیاری از تولیدکنندگان، نیاز به طراحی جدید مدارهای الکترونیکی داشته باشند و خود را با این فناوری، به‌روز کنند.

بر اساس پیش‌بینی‌های این شرکت، تا سال2030 میلادی تعداد خودروهای مجهز به سامانه ADAS بیشتر از تعداد خودروهای فاقد این سامانه خواهد بود و 370میلیون خودرو نیز از برخی از ویژگی‌های سیستم خودران بهره خواهند برد که این اقدام می‌تواند ثبت یک رکورد در پیشگیری از وقوع تصادفات را به همراه داشته باشد.بر اساس این مطالعه، تا پایان دهه آتی و تنها در کشور ایالات متحده آمریکا، هرساله از وقوع حدود 767هزار تصادف جلوگیری به عمل خواهد آمد.

بسته کامل این سامانه ازجمله سیستم پیشگیری از تصادف از سمت جلو و عقب خودرو، هم‌اکنون قابلیت کاهش بیش از 42درصدی هزینه‌های دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه را در کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، آلمان و فرانسه ایجاد کرده است. این میزان در صورت افزوده‌شدن سامانه‌های حفاظت از عابران پیاده و عبور از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، به بیش از 50درصد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید