• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80893
+
-

حذف کاراته‌کای قمی از مسابقات شیلی

«امیر مهدی زاده» از مسابقات کاراته وان شیلی حذف شد. به گزارش مهر، کاراته‌کای قمی که در یک سال اخیر عملکرد قابل توجهی در مسابقات برون‌مرزی نداشته است این بار در چهارمین مرحله لیگ کاراته‌وان سری آ در شهر سانتیاگو شیلی ناکام ماند. مسابقات سری آ، سطح دوم مسابقاتی کاراته‌وان محسوب می‌شود و مهدی زاده که در مسابقات لیگ جهانی و سطح اول نتایج مناسبی کسب نکرده بود، برای کسب امتیاز بیشتر رنج و هزینه سفر به کشوری دوردست در آمریکای جنوبی را به جان خرید تا بلکه در این مسابقات به نتیجه دلخواه برسد.

در سری آ شیلی کاراته‌کای قمی در ابتدای راه و در دور اول استراحت داشت، اما در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم ابتدا برابر هکتور تاپیا از شیلی پیروز شد و سپس دیونیسیوس زنوس از یونان و علی الساوی از مصر را حذف کرد. با این حال، امیر مهدی‌زاده در چهارمین مسابقه ۴ بر ۲ مغلوب امیر علی دیدار، نایب قهرمان آسیا از قزاقستان شد و در نهایت با حذف حریف قزاق، شانس حضور در جدول شانس مجدد را از دست داد تا در شیلی نیز از سکو دور بماند.کاراته‌کای پرافتخار قمی گفته است که نگران کسب سهمیه المپیک توکیو نیست، زیرا در صورتی که از طریق امتیاز رنکینگ جهانی موفق به کسب سهمیه المپیک نشود این سهمیه را در آخرین مرحله انتخابی المپیک به دست می‌آورد و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد.

این در حالی است که امیر مهدی‌زاده طی بیش از یک سال اخیر در مسیری نزولی و بدون توفیق در کسب عناوین مورد انتظار پیش رفته است، اما اهالی کاراته با ایمان به توانمندی‌های دارنده ۲ طلا و یک برنز جهان، امیدوارند وی به زودی به روزهای بهتر بازگردد.

این خبر را به اشتراک بگذارید