• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80884
+
-

سال آبی همدان پایان یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: پرونده بارش‌های استان همدان در سال آبی ۹۸-۹۷ با ثبت رقم ۶۰۷ میلی‌متر بسته شد. 

به گزارش روابط عمومی این شرکت، منصور ستوده با اشاره به این‌که بارش استان در مدت مشابه سال گذشته ۳۸۹ میلی‌متر و متوسط بلندمدت ۳۴۵ میلی‌متر بود، افزود: بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۶ درصد و در مقایسه با متوسط بلندمدت ۷۶ درصد افزایش داشته است. 

وی بیان کرد: در محدوده مطالعاتی همدان ـ بهار ایستگاه سد اکباتان ۶۰۱ میلی‌متر بارندگی رخ داده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۲۴ میلی‌متر بود و ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان میزان بارندگی را در ایستگاه وسج محدوده مطالعاتی نهاوند در سال گذشته ۴۱۳ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: امسال در این ایستگاه ۷۰۹ میلی‌متر بارندگی گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش بیش از ۷۲ درصد هستیم. 

ستوده ادامه داد: بیشترین بارش سال آبی ۹۸-۹۷ مربوط به ایستگاه وراینه محدوده مطالعاتی نهاوند با ۸۸۱ میلی‌متر است که نسبت به بارش ۵۴۸ میلی‌متری در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش دارد. 

وی با اشاره به این‌که در ایستگاه آق‌کهریز همدان ـ بهار ۴۸۹ میلی‌متر بارندگی رخ داده است، افزود: میزان بارندگی سال گذشته در این ایستگاه ۳۷۳ میلی‌متر بوده که مقایسه این 2 عدد افزایش ۳۱ درصدی بارندگی را در این منطقه نشان می‌دهد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام این‌که ایستگاه قهاوند در محدوده مطالعاتی رزن ـ قهاوند ۴۸۷ میلی‌متر بارندگی داشته است، گفت: میزان بارندگی ثبت‌شده در این ایستگاه در مدت مشابه سال گذشته ۳۲۵ میلی‌متر بوده است که مقایسه آنها خبر از افزایش ۵۰ درصدی دارد. 

ستوده با بیان این‌که سال گذشته در ایستگاه خمیگان محدوده مطالعاتی رزن ـ قهاوند ۴۶۵ میلی‌متر بارندگی داشتیم، تصریح کرد: میزان بارندگی امسال در این ایستگاه نیز ۳۱۳ میلی‌متر بوده است که نشان از افزایش ۵۲ درصدی بارندگی در این منطقه دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید