• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80843
+
-

نبود نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی در رفسنجان

شهری
نبود نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی در رفسنجان

شهردار رفسجان گفت: در رفسنجان نظارتی بر قیمت مصالح ساختمانی نمی‌شود. در خصوص شن و ماسه خودشان تصمیم می‌گیرند و قیمت‌ها به شدت بالا رفته است. این کار هزینه ساخت و قیمت تمام‌شده مسکن را بالا می‌برد که باید این موضوع حتماً کنترل شود. 

به گزارش ایسنا «محمدرضا عظیمی‌زاده» افزود: باید برای بازآفرینی شهری و بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اهدافی دنبال شود. باید خدمات زیربنایی مانند اصلاح معابر، آب و برق و خدمات روبنایی شامل ایجاد پارک، مراکز درمانی و آموزشی توسط دستگاه‌ها تأمین شود. 

وی گفت: ساخت و سازها باید با رعایت ضوابط و معیارهای حاکم بر شهر کیفیت پیدا کند که یک بخش از آن وظیفه شهرداری است که آن را انجام می‌دهد. دولت با تأمین زمین و دستگاه‌ها برای استقرار خدمات باید هماهنگ باشد. دولت باید تسهیلاتی در اختیار سازندگان قرار دهد. یکی از مشکلات جدی‌ای که داریم سند مالکیت است که جلوی گرفتن وام را می‌گیرد. بسیاری از افراد که شرایط دریافت وام را دارند بابت وثیقه دچار مشکل می‌شوند که باید راهکاری در این زمینه باشد و به هر نحوی باید مشکل دریافت وام برطرف شود. 

شهردار رفسنجان با اشاره به این‌که نگاهمان به پروژه‌های شهری نگاه سرمایه‌گذاری است، افزود: باید در سرمایه‌گذاری تسهیلگری شود. 

وی افزود: هر چه حجم ساخت‌و‌ساز در رفسنجان بالا باشد ماندگاری مردم بیشتر می‌شود. مردم این شهر باید خدماتی متناسب با اصالتشان بگیرند که اگر این خدمات نباشد مهاجرت کلان صورت خواهد گرفت. 

عظیمی‌زاده ادامه داد: یک نوع مهاجرت خرد داریم که مردم برای خرید مایحتاج خود به خارج از رفسنجان می‌روند که این نگاه هم باید از مردم دور شود. باید تنوع مراکز خرید را بالا ببریم. در همه بخش‌ها پیشرفت منوط به تنوع است که مردم راضی باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید