• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80836
+
-

مشارکت بوشهری‌ها در طرح «قبوض سبز»

انرژی
مشارکت بوشهری‌ها در طرح «قبوض سبز»

مشاور مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد که از این شمار ۹۶ درصد در طرح ملی قبوض سبز مشارکت کردند.

 به گزارش ایرنا، «مسعود معین‌پور» در جمع دانش‌آموزان مدرسه بلال محله تنگک دوم (یکی از محله‌های جنوبی شهر بوشهر) افزود: اجرای این طرح در مجموع سالانه مانع قطع ۱۲ هزار اصله درخت و صرفه‌جویی 3 هزار میلیارد ریال می‌شود. 

وی ادامه داد: وزارت نیرو بخشی از این صرفه‌جویی را در قالب ۱۰۰ هزار بسته آموزشی ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم به آنها هدیه می‌کند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در این استان ۴۶۵ هزار مشترک برق وجود دارد که از این شمار بیش از ۹۸ درصد مشترکان در طرح ملی قبوض سبز مشارکت کرده‌اند. 

«اردشیر مذکوری» افزود: دراستان بوشهر تنها 7 هزار نفر برای طرح حذف قبض‌های کاغذی اقدام نکردند که با تلاش کارکنان این شرکت به‌زودی زمینه دریافت قبض‌های برق به صورت الکترونیکی برای این مشترکان نیز فراهم می‌شود. وی اظهار کرد: طرح جایگزین قبض‌های برق الکترونیکی به جای کاغذی برای حفظ حقوق شهروندی و کاهش مراجعه ماموران قرائت به در منزل مشترکان از امروز در استان بوشهر اجرا شد. 

مذکوری ادامه داد: از امروز همزمان با آغاز رسمی مدرسه‌ها ۱۲ هزار بسته آموزشی بین دانش‌آموزان مناطق محروم استان بوشهر توزیع می‌شود. 
وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق بوشهر در تفاهم‌نامه‌ای یک‌ساله با اداره کل آموزش و پرورش این استان دانش‌آموزان را به عنوان همیار برق فعال کرده، زیرا نهادینه‌سازی مصرف بهینه برق از سنین کودکی می‌تواند تاثیرگذاری قابل توجهی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد. 

در این آیین بسته آموزشی دانش‌آموزان شامل لوازم‌التحریر همراه با بیان نکته‌هایی آموزشی در باب مصرف برق در بین دانش‌آموزان مدرسه بلال توزیع شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید