• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80692
+
-

ثبت جهانی هگمتانه فرصتی که نباید از دست برود

ثبت جهانی هگمتانه فرصتی که نباید از دست برود


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه سفر به ملایر درباره اهمیت میزبانی همدان از اجلاس جهانی راه ابریشم به همشهری گفت: میزبانی از برنامه‌های جهانی موجب معرفی هرچه بیشتر شهر میزبان می‌شود؛ همان‌طور که بعد از میزبانی از رویداد همدان ۲۰۱۸، این شهر در عرصه ملی و بین‌المللی بیشتر شناخته شد. 
علی‌اصغر مونسان با بیان این‌که بعد از ثبت شهر جهانی مبل و منبت ملایر، همدان بیش از پیش شناخته خواهد شد و گردشگران بیشتری به همدان خواهند آمد، افزود: از آنجا که ما معین استان همدان در اقتصاد مقاومتی نیز هستیم، تلاش خواهیم کرد همدان به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود. 
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین درباره تپه هگمتانه که این روزها برخی عوامل انسانی مانع روند ثبت‌ جهانی آن شده است، گفت: ثبت این اثر تاریخی در برنامه‌های ماست، اما معارضاتی دارد که باید رفع شود.  
مونسان با تاکید بر این‌که در هر سال یک سهمیه برای ارسال پرونده با هدف ثبت جهانی وجود دارد،‌ اظهار کرد: نمی‌توانیم این ریسک را بپذیریم که پرونده ناقص برای سازمان یونسکو ارسال کنیم و آنها این پرونده را برگشت دهند و سهمیه یک سال کشور از بین برود. 
ما باید پرونده‌هایی را برای ثبت جهانی ارسال کنیم که از پذیرش آنها مطمئن هستیم.
 مونسان در پاسخ به این سوال که گویا مسئولان استان همدان در زمینه ثبت جهانی توجیه نیستند، گفت: به استاندار همدان هم گفتم که این معارضات باید رفع شود تا بتوانیم پرونده ثبت جهانی هگمتانه را برای سازمان یونسکو ارسال کنیم. ایشان قول داده است موضوع را پیگیری کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید