• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80684
+
-

نواخت شورایی زنگ مدرسه

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، اعضای شورای شهر تهران هم به تعدادی از مدارس رفتند تا زنگ مدرسه را به صدا درآورند.

به گزارش همشهری، محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران به همراه شهربانو امانی، دیگر عضو پارلمان شهری به مدرسه دانش‌آموزان استثنایی در منطقه5 رفتند. حجت نظری، جوان‌ترین عضو شورای شهر تهران به مدرسه پسرانه شهید سیروس مهدی‌پور رفت و زنگ مهر را نواخت. این مدرسه در منطقه 5پایتخت واقع شده است. زهرا نژادبهرام، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر هم زنگ آغاز تحصیلی ۹9-۹8 را در دبیرستان دخترانه شهید اشرفی اصفهانی دارالشهدای تهران نواخت؛ مدرسه‌ای که در منطقه 17پایتخت قرار دارد.

رئیس شورای‌عالی استان‌ها با حضور در دبیرستان دولتی سمیه در منطقه ۶ تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در این دبیرستان به صدا درآورد. مرتضی الویری که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران را برعهده دارد، در آیین بازگشایی مدارس خطاب به دانش‌آموزان، گفت: «بیش ‌از اینکه دانشمند خوبی باشید باید شهروند خوبی باشید، یک شهروند دانا و توانا زباله کمتری تولید می‌کند.» او افزود:  «ما در تهران روزی ۹هزار تن زباله جمع می‌کنیم؛ یعنی به ازای هر نفر روزانه یک کیلو زباله در تهران تولید می‌شود؛ درحالی‌که این مقدار در جهان به ازای هر نفر ۳۰۰ گرم است و آن‌ هم بازیافت و استفاده می‌شود؛ اما ما زباله زیادی تولید می‌کنیم و توان بازیافت آن ‌را نیز نداریم. یعنی این ثروت ملی تبدیل به زباله دورریختنی می‌شود.» 

   آغاز سال تحصیلی

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران اول مهرماه به مجتمع آموزشی شهید اصلانی رفت. الهام فخاری در این مجتمع که دانش‌آموزان آن، افراد با نیاز ویژه هستند، مطالبی را درباره موضوعات اجتماعی بیان کرد و زنگ مهر را نواخت. مجید فراهانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در منطقه 16حضور یافت تا در آیین سال تحصیلی جدید دبیرستان دخترانه دوره اول شهدای محراب، شرکت کند. حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش هم به همراه محمدرضا عارف، پروانه مافی، فریده اولاد قباد و فاطمه سعیدی 4 نفر از نمایندگان مجلس در آیین نواختن زنگ مهر در مجتمع آموزشی فرهنگی حضرت صدیقه طاهره، آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری حضور داشت. محمدجواد حق‌شناس نیز در مدرسه مفتح واقع در محدوده شهرداری منطقه۱۱ تهران زنگ مدرسه را به صدا در آورد و آغاز سال جدید تحصیلی را به دانش‌آموزان تبریک گفت. زنگ مهر دبیرستان دخترانه شاهد معلم منطقه 4تهران نیز توسط محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نواخته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید