• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80623
+
-

سامانه حمل‌و‌نقل اتوبوسرانی یزد هوشمند می‌شود

مسئول انفورماتیک سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: هوشمندسازی سامانه حمل‌و‌نقل اتوبوسرانی یزد تا پایان سال انجام می‌شود و مسافران می‌توانند از طریق نرم‌افزار، برنامه سفر خود در محدوده شهر یزد را مدیریت و تنظیم کنند.

«اسماعیل حسنی» در گفت‌وگو با یزدرسا، با بیان این‌که یکی از موارد مطرح در هوشمندسازی شهر یزد، هوشمندسازی سامانه حمل‌و‌نقل اتوبوسرانی یزد گفت: این طرح از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد در حال اجرا است و اکنون در حال طراحی نرم‌افزاری هستند که مسافر با استفاده از آن، بتواند سفرش را با اتوبوس تنظیم و مدیریت کند.
وی ادامه داد: مسافر می‌تواند مسیر، مبدا و مقصد خود را در این نرم افزار مشخص کند و نرم‌افزار اتوبوس‌هایی که مسافر می‌تواند از آن برای رسیدن به مقصد استفاده کند، ایستگاه‌های اتوبوس، محل پیاده شدن و متوسط زمان رسیدن به مقصد را به او معرفی کند.

مسئول انفورماتیک سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان این‌که این سامانه موجب برنامه‌‌ریزی سفر و جلوگیری از هدررفت وقت مسافران می‌شود، افزود: با این نرم‌افزار می‌توان همچنین محل اتوبوس‌های سیستم حمل‌و‌نقل شهری یزد و مدت زمان انتظار در ایستگاه را مشاهده کرد.

حسنی با بیان این‌که تا پایان سال و شاید زودتر از آن، سامانه هوشمندسازی حمل‌و‌نقل اتوبوسرانی یزد راه‌اندازی می‌شود، گفت: این سامانه برای همه اتوبوس‌های محدوده شهر یزد اجرایی می‌شود و مسافران از این طریق با استفاده از نرم‌افزار به همه اتوبوس‌ها و مسیرهای آنها دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند برنامه سفر خود را با آن مدیریت و تنظیم کنند. وی با بیان این‌که واحد انفورماتیک رابط بین سازمان فاوا و حمل‌و‌نقل شهرداری یزد است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز سازمان فاوای شهر یزد، نرم‌افزار «یزد ترافیک» را برای کاربران موبایل طراحی و فراهم کرده و آنها می‌توانند به صورت آنلاین از وضعیت ترافیکی معابر شهر اطلاع یابند، مشاهده ظرفیت آنلاین پارکینگ‌های هوشمند، جست‌وجوی آفلاین و مسیریابی خودرو با توجه به وضعیت ترافیک از دیگر امکانات این اپلیکیشن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید