• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80621
+
-

گوشت مرغ در یزد، ارزان‌تر از نرخ مصوب

در حالی که قیمت مصوب گوشت مرغ در کشور 12 هزار و 900 تومان است، افزایش تولید و کاهش تقاضای این کالا در یزد، قیمت‌ آن را حتی به کمتر از نرخ مصوب کشوری رسانده است.
«علی افشارپور» معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هرچند قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ در یزد و کشور 12 هزار و 900 تومان اعلام شده ولی به دنبال افزایش تولید و کاهش تقاضا در آستانه فصل پاییز و آغاز مهر در یزد گاهی شاهد عرضه گوشت مرغ با قیمت‌های کمتر از نرخ مصوب هستیم.

وی افزود: البته با وجود کاهش خرید این محصول از سوی مردم یزد، این استان از استان‌های تولید‌کننده مازاد گوشت مرغ در کشور است و هیچگونه کمبودی در بازار وجود ندارد.
«مهدی دشتی» رئیس اتحادیه مرغداران یزد نیز قیمت کنونی گوشت مرغ را در بازار مناسب خواند و در این باره گفت: قیمت 12 هزار و 900 تومان برای عرضه هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار کنونی مطلوب است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت تولید همزمان با پایان فصل گرما، خاطرنشان کرد: میزان جوجه‌ریزی در حال حاضر به 2 میلیون قطعه و تولید به 4 هزار تن در ماه رسیده که این میزان نسبت به ماه‌های گرم گذشته، افزایش داشته است.
دشتی در پایان تاکید کرد: مرغداران مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه دارند که البته امیدوار به رفع آنها از سوی دولت هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید