• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 8 اسفند 1396
کد مطلب : 8059
+
-

شهر در رسانه‌ها

طرح «کاهش»؛ از ایران تاآلمان

روزنامه «شرق» در گزارشی به فراز و نشیب‌های تصویب و اجرای طرح ترافیک جدید تهران پرداخته و نوشته: «آنچه پیش‌تر در مدیریت شهری قبل به‌نام LEZ متوقف ماند و دیروز هم به‌عنوان طرح جدید ترافیکی با عقب‌نشینی با همان روال قبلی و با اطلاعاتی محدود تصویب شد، همین حالا در شهرهای اروپایی البته با زیرساخت‌هایی بسیار بیشتر از تهران اجرایی می‌شود.» به نوشته شرق، دولت آلمان در حال آماده‌سازی شرایط برای اجرای طرح ممنوع‌کردن تردد خودروهای دیزلی در این کشور است.

 

تهدید مضاعف در جنوب تهران

روزنامه «تعادل» با اشاره به فروریزش زمین در خیابان مولوی تهران برای دومین‌بار در یک سال گذشته، نوشت:« خطر فروریزش زمین در منطقه حساس12 به «تهدیدی مضاعف» تبدیل شده است؛ به این معنا که خطر فروریزش گذشته از اینکه تمام مناطق شهر تهران را تهدید می‌کند، برای منطقه۱۲ نوعی تهدید مضاعف نسبت به سایر مناطق محسوب می‌شود.»

 

محدودیت‌های بودجه‌ای شهرداری

روزنامه «شهروند» در یادداشتی به قلم علی نوذرپور، شهردار منطقه22 تهران درباره ضرورت تغییر جهت کلی از پروژه‌های بزرگ‌مقیاس به کوچک‌مقیاس نوشته است. او به محدودیت‌های بودجه‌ای و هزینه‌بر بودن پروژه‌های بزرگ‌مقیاس اشاره کرده و می‌نویسد: «بدهی ٥٢‌هزار‌میلیارد تومان به‌جامانده از مدیریت شهری گذشته که معادل سه‌برابر بودجه ‌سال‌جاری شهرداری است و نیز اتکای ٨٠‌درصدی بودجه شهرداری به عوارض ناشی از ساخت‌وساز حاکی از وضع بسیار شکننده مدیریت شهری در شرایط کنونی است. در کنار این، امکان‌پذیرنبودن کمک دولت به اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در شهرها مزید بر علت است. »

این خبر را به اشتراک بگذارید