• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 8 اسفند 1396
کد مطلب : 8058
+
-

اشتغال؛ دغدغه کردیجانی‌ها

روستای کردیجان یکی از 24 روستای شهرستان آشتیان در استان مرکزی است که 510 خانوار و هزار و 700 نفر جمعیت دارد. به گزارش همشهری، با وجود جمعیت نسبتا زیاد این روستا تا امروز به مشکلات آن توجهی نشده است. از جمله مهم‌ترین مشکلات این روستا که موجب مهاجرت روستاییان به‌ویژه جوانان تحصیل کرده از روستاها به شهر می‌شود، بیکاری است. جوانان به امید یافتن کار به سوی شهرها روانه می‌شوند.

البته این روستا مشکلات دیگری هم دارد و اهالی معتقدند رسیدگی به معابر و جاده‌ها، برخورداری از اینترنت و شبکه‌های ارتباطی و انتقال دامداری‌ها به خارج از روستا می‌تواند به بهتر شدن شرایط زندگی آن‌ها کمک زیادی کند.

غلامرضا محمدی، یکی از اهالی روستای کردیجان، می‌گوید: مشکل مهم کردیجانی‌ها اشتغال جوانان است. بسیاری از 250 جوان 20 تا 30 ساله این روستا با مشکل اشتغال دست به گریبانند.

بخشدار آشتیان در پاسخ به این گلایه‌ها می‌گوید: چند کارگاه خیاطی در روستا فعال شده است و تعدادی از روستاییان مشغول به کارند. همچنین اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده است تا هر کسی طرح‌های اقتصادی قابل توجیهی دارد آن را ارائه دهد و برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی معرفی شود. سمیه آشتیانی می‌افزاید: تعداد جوانان تحصیل‌کرده این روستا زیاد است و به همین دلیل سعی می‌کنیم اشتغال آن‌ها را با جدیت پیگیری کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید