• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80549
+
-

ورشکستگی آب در همدان

مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست همدان گفت: افت آب‌های زیرزمینی و ایجاد فروچاله‌ها در کنار خشکسالی نشان می‌دهد این استان با ورشکستگی آب مواجه است. 

به گزارش ایرنا، محسن جعفری‌نژاد بسطامی در آیین معارفه‌اش به عنوان مدیرکل حفاظت محیط‌‌زیست بیان کرد: وضعیت محیط‌‌ زیست در همدان با توجه به شاخص‌های توسعه‌ای مطلوب نیست و باید با برنامه‌ریزی و برنامه آمایشی این مشکل را رفع کرد. 

وی ادامه داد: تداوم این مشکلات موجب شده است با مشکل آب آشامیدنی مواجه شویم که با سلامت افراد درگیر است به همین دلیل باید برای رفع این چالش‌ها راهکار مناسبی تعریف کرد. 

مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست همدان افزود: با توجه به افت ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متری منابع آبی و خشک شدن تالاب‌ها با ورشکستگی و بحران آب در همدان مواجهیم. 

جعفری‌نژاد بسطامی گفت: مدیریت پسماند نیز یک مشکل کشوری است و ریشه فرهنگی دارد، هرچند مشکل‌ در سایت دفن پسماند وجود دارد اما پیش از آن در زمینه فرهنگ‌سازی، مصرف‌گرایی و میزان تولید زباله با مشکلات فرهنگی مواجهیم. 

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش در اولویت است و برای هر منطقه راهکار آموزش خاصی تعریف می‌شود. مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست همدان ریزگرد، استقرار غیراصولی صنایع آب‌بر در مناطق بدون آب و حرکت به سمت صنایع‌ هایتک را از دیگر مسائلی عنوان کرد که باید پیگیری شود. 

جعفری‌نژاد بسطامی توضیح داد: ظرفیت‌های طبیعی در همدان کم و مراتع همدان ضعیف است، ولی این استان اکوسیستمی پویا دارد. به گفته وی، آموزش و فرهنگ‌سازی نیارمند تعامل و همفکری سازمان‌های مردم‌نهاد، نهادهای علمی و دانشگاهی و رسانه‌ها با این سازمان است تا همه مردم این استان به محیط‌بان تبدیل شوند. 

این مقام مسئول با تأکید بر این‌که محیط‌‌ زیست بدون حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی نمی‌تواند موفق باشد، افزود: اولین برنامه کاری خود را با دیدار و سرکشی از خانواده شهید یاری از شهدای محیط‌‌ زیست همدان آغاز می‌کنم و امیدوارم محیط‌بان زندانی نیز به زودی به آغوش خانواده بازگردد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید