• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80420
+
-

نبرد متوسط‌هابا هنرنمایی دو شماره یک

نبرد متوسط‌هابا هنرنمایی دو شماره یک

پرسپولیس 3 امتیاز یک بازی بزرگ را گرفت و به صدر جدول چسبید اما آمار می‌گوید نمایش این تیم در بازی دیروز، نمایش یک تیم برنده نبوده است. پرسپولیس که پیش از بازی به‌نظر می‌رسید به‌دلیل بازیکنان سرشناس‌تری که دارد، شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد، در اغلب دقایق بازی محتاط و پر اشتباه بازی کرد.استقلال هم وضعیت بهتری نداشت. بازیکنان این تیم هم به ندرت می‌توانستند سه یا چهار پاس پی‌درپی به هم بدهند. به ندرت می‌توانستند نظمشان را حفظ کنند و تنها 7بار به سمت دروازه بیرانوند شوت زدند. این آمار در مقایسه با 14شوت پرسپولیس، ناچیز بود اگرچه قرمزها هم فقط یک شوت در چارچوب داشتند.
  3اتفاق سرنوشت‌ساز
بازی دیروز چند لحظه سرنوشت‌ساز داشت. مثل بازی فصل گذشته، استقلال نیمه اول یک پنالتی به‌دست آورد. سرنوشت این پنالتی هم شبیه همان پنالتی شد. علی کریمی توپ را به سمت راست بیرانوند زد اما او با شیرجه‌ای بلند نگذاشت دروازه‌اش باز شود. پنالتی فصل پیش را فرشید اسماعیلی به اوت زده بود.
دومین صحنه مهم بازی دیروز، ورود مهدی عبدی جوان به جای وحید امیری در دقیقه 80بود. احتمالا کمتر کسی از هواداران پرسپولیس از این تعویض خوشحال شد اما این بازیکن یک دقیقه بعد نخستین توپی که به پای‌اش خورد را در نبردی تک‌به‌تک با دروازه‌بان استقلال به تیر دروازه کوبید. توپ بعد از برخورد به پشت حسین حسینی، وارد دروازه شد.
و آخرین صحنه، لحظه خروج علی کریمی از زمین بود. او در یک روز نفرینی نه‌تنها پنالتی از دست داد که دقیقه 89کارت قرمز گرفت و اندک امید استقلالی‌ها برای فرار از شکست را به باد داد.
 ترابی و شجاع پشت سر بیرو
سایت متریکا بعد از بازی به همه بازیکنان 2 تیم نمره‌ای نزدیک به متوسط داد. براساس داده‌های این سایت، تنها علیرضا بیرانوند شایستگی نمره نزدیک به 8را داشته است. بیرانوند که دقیقه 26پنالتی علی کریمی را گرفت، با نمره 98/7بهترین بازیکن زمین شد. نزدیک‌ترین بازیکنان به او مهدی ترابی و شجاع خلیل‌زاده بودند با نمره به‌ترتیب 17/7و 07/7.در طرف مقابل عارف غلامی با نمره 69/6بهترین بازیکن استقلال شناخته شده است.
با این شکست، حالا استقلال یکی از بدترین شروع‌هایش در لیگ را تجربه می‌کند. 2امتیاز از 4بازی و ایستادن روی پله یکی مانده به آخر لیگ.
خبرگزاری‌ها دیروز گزارش دادند که هواداران استقلال عصبانی از نتیجه داربی، علیه امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه شعار داده‌اند. پیش از بازی گفته می‌شد ممکن است او که از دوستان قدیمی مسعود سلطانی‌فر است، صندلی‌اش را از دست بدهد. برخلاف فتحی، دیروز کمتر کسی از استراماچونی، سرمربی استقلال انتقاد کرد. این مربی ایتالیایی در دقایق زیادی از بازی توانست تیم پرستاره پرسپولیس را کنترل کند.
 عصبانیت مربی برنده
گابریل کالدرون، سرمربی پرسپولیس هم دیروز با وجود پیروزی تیمش، کنفرانس خبری پس از بازی را عصبانی ترک کرد. او که تیمش حالا از 4بازی 9امتیاز گرفته و فقط به‌خاطر تفاضل صدر را به شهر خودرو داده، نمی‌توانست قبول کند که خبرنگاران از شیوه بازی تیمش انتقاد کنند.
 استادیوم خالی؛ همین را می‌خواستید؟
برگزاری داربی در ساعت 4بعدظهر یک روز وسط هفته، تصمیم عجیبی بود که مسئولان شورای تامین استان تهران گرفتند. نتیجه این تصمیم و البته شاید تغییرات در شیوه بلیت‌فروشی، خالی ماندن تعداد زیادی صندلی بود. از طرف دیگر برخلاف وعده‌های مدیران فدراسیون فوتبال، دیروز هم تماشاگران براساس شماره بلیت‌شان روی صندلی‌های ورزشگاه ننشستند. این در حالی بود که لیگ‌برتر به همین بهانه، با تأخیر چند هفته‌ای آغاز شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید