• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80372
+
-

خبر کوتاه/شهر

  منطقه 20 مهیای میزبانی پیاده روی اربعین در تهران
شهردار منطقه 20 از تمهیدات اندیشیده شده برای پیاده روی اربعین شهر تهران در این منطقه خبر داد و بر استفاده از سرمایه‌های اجتماعی- دینی برای تقویت فرهنگ حسینی و ارائه خدمات به زائران تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، فرهاد افشار در جلسه هماهنگی ستاد اربعین با اشاره به روایتی که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را برابر با ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) ذکر کرده است گفت: برای هفتمین سال در روز اربعین حسینی میزبان خیل عظیمی از زائران هستیم که مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را پیاده روی می کنند.  افشار با بیان اینکه ری قبله معنوی و در مناسبت های مختلف میزبان خیل عظیمی از زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و امامزادگان مجاور است تصریح کرد: امسال مسیر اصلی پیاده روی اربعین خیابان فدائیان اسلام حدفاصل ابتدای بزرگراه آزادگان تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) است و مدیریت شهری این منطقه برای بستر سازی خدمت به راهپیمایان و کمک به این حرکت مردمی و خودجوش از تمام توان خود برای ارائه خدمات به زائران
 استفاده می کند.

  برنامه‌های اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران در هفته دفاع‌مقدس
مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران جزئیات برنامه‌های اجرایی هفته دفاع‌مقدس را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، رضا جلالی با بیان اینکه امنیت، آرامش و اقتدار امروز جامعه مرهون ایستادگی، مقاومت و از خود‌گذشتگی رزمندگان در طول 8 سال دفاع‌مقدس است، گفت: «شهدا و دیگر ایثارگران با الگو‌قراردادن امام‌حسین(ع) جلوه تمام عیاری از واقعه عاشورا را به تصویر کشیدند که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.» او از ولایت‌پذیری، شجاعت و فرمانبرداری از مقام معظم رهبری به‌عنوان جلوه‌های تربیتی دفاع‌مقدس با تأسی از واقعه عاشورا یاد کرد و ادامه داد: «ایستادگی در برابر هجوم دشمن و حفظ استقلال کشور از دستاوردهای ارزشمند این دوران است که لزوم معرفی آنها به دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور ضروری است.» 
 
  ابلاغ ضوابط جدید بلندمرتبه سازی
شورای عالی شهرسازی و معماری ضوابط عام بلندمرتبه سازی را تصویب و برای اجرا به استانداران استان های با شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه، ساختمان هایی که با ارتفاع ٢٧ متر و بیشتر یا ساختمانی که تعداد طبقات آن با احتساب همکف، ۸ طبقه و بیشتر باشد یا ارتفاع بالاترین کف طبقه قابل بهره برداری آن بیش از ٢٣ متر از تراز متوسط زمین باشد، بلندمرتبه نامیده می شود. به گزارش مهر، شورای عالی شهرسازی و معماری ضوابط عام بلندمرتبه سازی را به استانداران ابلاغ کرد. لذا از تاریخ ابلاغ این مصوبه صدور هرگونه مجوز برای احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در سطح کشور صرفا در چارچوب ضوابط این مصوبه مجاز خواهد بود. بر اساس اعلام این شورای عالی،  صدور مجوز هرگونه احداث ساختمان بلند در شهرهای کشور، صرفا محدود به شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر امکان پذیر خواهد بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید