• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 8 اسفند 1396
کد مطلب : 8029
+
-

با مردم

زلزله‌زدگان را دریابید

با سلام و وقت بخیر. با گذشت 4‌ماه از وقوع زلزله در کرمانشاه و قول‌های مسئولان برای کمک به مردم، متأسفانه کارها به کندی پیش رفته است؛ به‌طوری که همچنان بسیاری از ساکنان شهرستان سرپل‌ذهاب شب‌ها را در چادرهای سرد به صبح می‌رسانند. می‌توانید بیایید و از نزدیک مشاهده کنید که مردم این منطقه در زمان بارندگی و سرما چه مشکلاتی دارند. چرا کسی رسیدگی نمی‌کند؟ 2132...0919

 

 هزینه‌های بالای درمان

سلام. در طول خدمت در وزارت آموزش و پرورش کلی پول به بیمه از طرف بیمه شده پرداخت می‌شود و کلی مالیات از فیش حقوقی ما کم می‌کنند؛ از طرفی بیمه تکمیلی هم می‌دهیم. اما آخر سر هم باید کلی پول از جیب برای هزینه‌های درمانی پرداخت کنیم. قبلا هزینه انجام آزمایش به میزان 30درصد با بیمار بود و 70درصد با بیمه، اما حالا برعکس شده 70درصد بیمار و 30درصد بیمه پرداخت می‌کند! ضمن اینکه ویزیت عمده پزشکان فوق‌تخصص هم آزاد است. امیدوارم منتشر کنید. خلجی دبیر آموزش و پرورش

 

 درخواست کیوسک مطبوعاتی

با سلام. مدت‌هاست تهیه روزنامه همشهری در منطقه مرزداران تبریز، برای ساکنان این محدوده امکان‌پذیر نیست چرا که اساسا کیوسک مطبوعاتی در این منطقه وجود ندارد. از طرفی رفتن به شهر و تهیه روزنامه برای همگان میسر نیست. لطفا منتشر کنید شاید اقدامی بکنند. 5432...0413

 

 سیستم بلیت الکترونیکی در تاکسی‌ها

سلام. من یک پیشنهاد به مسئولان در سازمان تاکسیرانی دارم که لطف کنند تمام تاکسی‌ها را به سیستم بلیت الکترونیکی متصل به‌حساب بانکی راننده مجهز کنند؛ به‌گونه‌ای که با همین کارت‌های مترو بتوان کرایه‌ها را پرداخت کرد. در واقع این سیستم‌ها هم به تاکسیمتر (یا سیستمی مشابه آن) متصل باشند و سیستم کرایه را براساس مسیر به‌طور خودکار حساب کند؛ به طوری که وقتی مسافر سوار می‌شود یک‌بار کارت بزند (به‌عنوان شروع مسیر) و وقتی پیاده می‌شود هم کارت را دوباره بزند.

(به‌عنوان اتمام مسیر) به‌نحوی که دفعه دوم سیستم به‌طور خودکار کرایه را کم کند. اما مزایای این روش پیشنهادی: 1- تعیین کرایه واحد و مشخص برای تمام مسیرها 2- صرفه‌جویی در زمان (کرایه دادن و پول خرد جور کردن و...) 3- کاهش قابل توجه ترافیک 4- حذف پرخاشگری‌های رایج در مورد میزان کرایه. 2436...0912

 

 ساماندهی دستفروشان

سلام. این روزها پیاده‌رو‌های ورودی و خروجی ایستگاه متروی دروازه‌دولت در تصرف بساط‌فروشان است؛ به‌گونه‌ای که مسافران و عابران به سختی در مسیر ورود و خروج مترو تردد می‌کنند. این درحالی است که براساس اصل 9ماده 96تبصره 6کتاب مجموعه قوانین و مقررات شهرداری‌ها خیابان‌ها و معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر، ملک عمومی محسوب شده و تعرض در این معابر، تخلف تلقی می‌شود و می‌بایست شهرداری‌ها با متخلفان برخورد کنند. امیدواریم شهرداری منطقه12برای ساماندهی دستفروشان جلوی ایستگاه متروی دروازه‌دولت اقدامی بکند. یک بازنشسته از تهران

 

 انتظار از مسئولان فرهنگی

سلام. در سال‌های اخیر اعلام یک دقیقه سکوت به یاد درگذشتگان به‌خصوص در ورزشگاه‌ها، ازجمله فرهنگ غلطی است که در جامعه ما رواج یافته است. البته وقتی ورزشکاران ما در کشورهای غربی برای مسابقات حضور پیدا می‌کنند، به احترام فرهنگ آنها عمل می‌کنند.

ولی سؤال اینجاست چرا در ورزشگاه‌های کشورمان که تیم‌های خارجی حضور پیدا می‌کنند ما براساس فرهنگ رایج خودمان که اعلام قرائت فاتحه است اقدام نمی‌کنیم؟ نمونه‌اش در بازی 2 تیم ذوب‌آهن ایران و لکوموتیو ازبکستان در ورزشگاه فولادشهر، برای یادبود سانحه هوایی یاسوج یک دقیقه سکوت اعلام شد! این درحالی است که در فرهنگ ما ایرانی‌ها وقتی عزیزی از دنیا می‌رود و می‌خواهیم یادش را گرامی بداریم برایش فاتحه‌ای می‌خوانیم. انتظار می‌رود مسئولان فرهنگی بر اینگونه موارد نظارتی داشته باشند. یک شهروند از تهران

 

 اجحاف در حق مردم

با سلام. شاید برای شما هم این موضوع اتفاق افتاده باشد که شرکت‌های بیمه‌ای در موارد متعددی، زمانی که قصد دارید از بیمه‌تان برای خودرو استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنند بهتر است از بیمه‌ خود استفاده نکنید و به‌صورت نقدی پرداخت کنید! چرا که اعتبار بیمه‌تان به اتمام می‌رسد. این درحالی است که وقتی مهلت بیمه خودرو به اتمام می‌رسد می‌گویند باید روزانه خسارت تأخیر را پرداخت کنید! آیا اینگونه اقدامات اجحاف در حق مردم نیست؟ قربانی از تهران

 

 کیفیت اندک شرکت‌های اینترنتی

سلام. با اینکه سطح کیفیت خدمات‌رسانی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت به‌شدت افت کرده است، اما این شرکت‌ها صرفا هزینه اشتراک کاربران را افزایش داده‌اند. متأسفانه قطعی‌های مدام و افت شدید سرعت اینترنت مشکلی است که این روز‌ها بسیار مشاهده می‌کنیم. خود من از وایمکس شرکت ایرانسل استفاده می‌کنم و با وجود تماس‌های مکرر با واحد پشتیبانی مشکلم برطرف نشده و اگر هم پیگیری‌ای صورت گرفته به‌صورت مقطعی بوده است. لطفا اینگونه مشکلات مردم را هم در روزنامه منتشر کنید. حیدری از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید