• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80270
+
-

فعالیت 72 شرکت دانش‌بنیان در استان

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم گفت: استان 72 شرکت دانش بنیان دارد و رتبه استان قم در این زمینه در کشور 10 است.

«حمیدرضا فرج شوشتری» در گفت وگو با فارس با اشاره به راهکارهای توسعه نوآوری و فناوری اظهار کرد: از جمله این راهکارها در اولویت قرار دادن واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان برای خرید کالا و خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی و اجرای کامل‌تر قوانین حمایتی مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ترویج فرهنگ وقف در حوزه نوآوری، فناوری و کارآفرینی است.
وی ادامه داد: برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه، صنعت و جامعه با بهره‌برداری صحیح از آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری موجب توسعه نوآوری و فناوری خواهد شد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم افزود: حمایت از مراکز علمی و پژوهشی به خصوص پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و ایجاد بستر حمایتی تحت وب با هدف تجمیع حمایت‌ها برای توسعه و فناوری و ورود جدی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به حوزه نوآوری و فناوری از جمله راهکارهای توسعه نوآوری و فناوری است.
شوشتری با اشاره به اهداف پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد اظهار کرد: اهداف این مراکز رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی برای فارغ التحصیلان دانشجویی و جلوگیری از فرار مغزها است.

وی با اشاره به فعالیت یک پارک علم و فناوری و 6 مرکز رشد ادامه داد: خدمات عمومی و پشتیبانی فنی، معافیت‌های قانونی، خدمات فنی و تخصصی، خدمات مالی و اعتباری، خدمات نمایشگاهی و مشاوره و آموزش از جمله اهم خدمت ارائه شده در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است. معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم افزود: در کشور 44 پارک علم و فناوری و 200 مرکز رشد وجود دارد، همچنین 4500 شرکت دانش بنیان در کشور مجوز گرفتند و استان قم 72 شرکت دانش بنیان دارد و رتبه استان در این زمینه در کشور 10 است.

شوشتری پور با اشاره به اقدامات برای توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان در استان قم اظهار کرد: از جمله این اقدامات شناسایی و انتخاب شرکت‌های مستعد اخذ مجوز دانش‌بنیان از میان بیش از 2 هزار واحد تولیدی است و 7 نشست توجیهی در این راستا از سال 93 تا سال 98 برگزار شد.

وی ادامه داد: شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فنی و تخصصی در پارک علم و فناوری استان به منظور ارائه مشاوره و راهنمایی به شرکت‌های مستعد دانش‌بنیان مستقر شدند.
معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم افزود: طرح همیار دانش‌بنیان در استان قم با همکاری بخش خصوصی و دولتی مرتبط با هدف ترویج فرهنگ نوآوری، فناوری و کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان در حال اجراست، 200 شرکت فناور در پارک علم و فناوری و مراکز دانش‌بنیان استان مستقر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید