• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80236
+
-

دوچرخه‌ شناسنامه‌دار

محمدرضا خادم منصوری/رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه


  خوشبختانه صنف دوچرخه، صنفی باکلاس و دارای فروشگاه‌های مجاز و شیک است. بر این اساس مشتریان خرید دوچرخه نباید به‌دنبال خرید محصولات ارزان‌قیمت باشند بلکه باید این کالا را از فروشگاه‌های معتبر و با گارانتی که معمولا یکساله است، خریداری کنند.
    بازار دوچرخه، بازاری شناسنامه‌دار است، به‌نحوی که برخی انواع دوچرخه‌های تایوانی دارای شناسنامه هستند و فروشندگان به نمایندگی از شرکت مادر، علاوه بر گارانتی و خدمات پس از فروش، امکان تعویض دوچرخه معیوب با دوچرخه‌های نو را نیز فراهم کرده‌اند.
   توجه داشته باشید فروشگاه‌های دارای پروانه کسب که بزرگ و شیک هستند، تلاش می‌کنند با پرهیز از عرضه دوچرخه بی‌کیفیت یا گرانفروشی این کالا، سابقه خود را خراب نکنند.
   در صنف دوچرخه، تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب بسیار کم است. با وجود این، برای رسیدگی به شکایت‌های مشتریان، اتحادیه، کمیسیون حل اختلاف تشکیل داده که مصرف‌کنندگان می‌توانند نسبت به قیمت و کیفیت قطعات و دوچرخه و موتور‌سیکلت مطرح کنند.
   مشتریان هنگام خرید دوچرخه و موتورسیکلت و قطعات یدکی آن حتما فاکتورهای معتبر با مهر و امضای فروشنده دریافت کنند تا امکان برخورد با تخلفات کیفیت و قیمت در کمیسیون حل اختلاف و شکایت‌های اتحادیه بر مبنای قیمت‌های مصوب وجود داشته باشد.
  مشتریان برای ارائه شکایت باید اسناد و مدارک مانند فاکتور فروش را در اختیار داشته باشند و از پرداخت پول نقد خودداری کنند زیرا تنها با پرداخت از طریق درگاه‌های بانکی و ارائه فاکتور وجه پرداختی و فاکتور معتبر خرید از فروشنده است که می‌توان تخلفات احتمالی را بررسی و با آن برخورد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید