• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80077
+
-

محافظت از کارت بانکی

  رمز، مهم‌ترین ابزار حفظ امنیت کارت بانکی است و نباید در اختیار فرد دیگری قرار گیرد؛ بر همین اساس همواره در خریدها، رمز کارت بانکی را خود در دستگاه کارتخوان وارد کنید.
   از انتخاب و قراردادن رمزهای ساده و قابل حدس، به‌خصوص سال تولد برای کارت بانکی در رمز اول و دوم خودداری کنید. همچنین یک رمز مشترک را برای تمام کارت‌های بانکی انتخاب نکنید.
  رمز کارت بانکی را روی کارت بانکی یادداشت نکنید یا در کنار کارت بانکی قرار ندهید. همچنین از ارسال تصویر کارت بانکی در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  به‌صورت دوره‌ای (حداکثر 3ماه یک‌بار) رمز اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهید و  درصورت برخورداری بانک عامل از زیرساخت رمز اول و دوم یک‌بار مصرف، نسبت به فعال‌سازی‌ آن و استفاده از رمزهای پویا اقدام کنید.
  نسبت به فعال‌سازی‌ سیستم پیامکی بانک برای حساب خود اقدام کنید تا درصورت برداشت یا واریز وجه به حسابتان فوری از موضوع مطلع شوید.
  برگ رسید دستگاه خودپرداز را در محل رها نکنید و رسید کاغذی را به‌صورت کامل از بین ببرید.
  یکی از ترفندهای رایج کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات حساب بانکی، مسابقات تلفنی و استفاده از دستگاه خودپرداز است؛ لزومی ندارد زمانی که پولی از طریق کارت بانکی به‌حساب شما منتقل خواهد شد به دستگاه خودپرداز مراجعه یا اقدامی کنید. تمام درخواست‌های مراجعه به دستگاه خودپرداز  برای واریز وجه کلاهبرداری است و باید فوری به پلیس فتا برای پیگیری بیشتر اطلاع داده شود.
 درصورتی که به کارت بانکی نیاز ندارید، با مراجعه به شعبه بانک عامل نسبت به ابطال و مسدودسازی کارت اقدام کنید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید