• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 79989
+
-

دفاع‌مقدس سند افتخار ماست

سرهنگ قدرت‌الله کریمیان| جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین ایلام


جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، بعد از جنگ آمریکا و ویتنام، طولانی‌ترین و سخت‌ترین جنگ فرسایشی در طول تاریخ بود و ما 190 هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کردیم و به خودباوری رسیدیم.

در دوران 8 سال دفاع مقدس زن و مرد، پیر و جوان، هر کدام نقش‌آفرینی داشتند. مردم از تمام اقشار و قومیت‌ها و از تمام استان‌های کشور  به همراه نیروهای ارتش و سپاه پاسداران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند تا ذره‌ای از خاک پاک وطن در طول جنگ نابرابر 8 ساله از نقشه ایران کم نشود. 

حماسه‌آ‎فرینی‌های رزمندگان کشور در این ایام بی‌بدیل بود و آنها با دست خالی با دشمن و ایادی آنان به جنگی نابرابر پرداختند و با کمک حق، دشمن را بر جای خویش نشاندند. عشایر ما نیز در طول دفاع مقدس در قالب گردان‌های عشایر با همان سلاح‌های عشایری در جبهه‌ها شرکت کردند. آنها در طول تاریخ جزو بزرگ‌ترین مرزداران دلیر و شجاع کشورمان بوده‌اند.

زنان نیز دوشادوش مردان پشت خط جبهه حضور داشتند و مردان را راهی خط مقدم جبهه می‌کردند. در آن مقطع جوانان زیادی از زندگی و جان خود گذشتند تا افتخاری برای کشور رقم بزنند که هر کسی از عهده آن برنمی‌آید.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروهای بسیجی و مردمی را در مقابل هجمه‌های بسیار سنگین دشمن سازماندهی کرد. در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ۳۶ کشور جهان علیه ما با سرکردگی استکبار جهانی وارد عمل شدند.

حجم فشاری که دشمن به ما وارد آورد، بسیار بالا بود. در این میان سپاه و ارتش توانست نقش بی‌بدیلی را ایفا کند و با سازماندهی نیروهای مردمی در همان روزهای اول که هجمه‌ها بسیار سنگین و کمک بسیار محدود بود، هجمه‌های دشمن خنثی شود. 

دشمن در جنگ تحمیلی به دنبال تصرف خاک کشورمان نبود، بلکه به دنبال حذف و پاک‌سازی اسلام در این کشور بود و دفاع ما هم در مقابل دشمن، دفاع از اسلام بود. دفاع مقدس در تاریخ کشور ما یک سند افتخار است که ما وظیفه داریم آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم. غیرت دلاورمردان و شیرزنان مرزنشین در طول 8 سال دفاع مقدس ثمرات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی ایران داشت. یکی از مهم‌ترین این ثمرات، خودباوری و تکیه بر نیروهای داخلی برای پیروزی بر هر قدرتی در حال حاضر است. ما به هر هدف و خواسته‌ای که داشته باشیم، می‌رسیم. 

مردم ایران دریافته‌اند که تنها با ایمان و اتکا به خود می‌توانند از هر سد و مانعی عبور کنند و به قله‌های بلند سرافرازی برسند.  اگر به گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که دشمن راه‌های زیادی از جمله جنگ روحی و روانی و جنگ اقتصادی را امتحان کرد تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند، ولی هر بار با شکست روبه‌رو شد. رمز این شکست دشمن و پیروزی ما همان خودباوری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید