• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 79978
+
-

پارس جنوبی صاحب کمربند سبز می‌شود

در استان
پارس جنوبی صاحب کمربند سبز می‌شود

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان بوشهر گفت: احداث و ایجاد کمربند سبز در منطقه پارس جنوبی مورد توجه قرار دارد.

 به گزارش مهر، «فرهاد قلی‌نژاد» افزود: بر اساس برنامه، سند کاهش آلایندگی زیست‌محیطی در مناطق پیرامونی تأسیسات پارس جنوبی پروژه‌های تدوین‌شده در مدت یک تا 3 سال عملیاتی و افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: کاهش فلرینگ، خاموش شدن برخی فلرهای پالایشگاه گاز و ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی برای پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی از جمله برنامه‌ها در راستای کاهش آلایندگی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه است. 

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان بوشهر گفت: پروژه‌های کاهش آلایندگی زیست‌محیطی در منطقه پارس جنوبی در بخش‌های کاهش آلودگی هوا، آب، خاک و پایش زیست‌محیطی است و متولیان اجرای پروژه‌های هر بخش تعیین و مشخص‌ شده است و با تخصیص اعتبارات لازم پروژه‌ها اجرا می‌شود.

قلی‌نژاد افزود: در اجرای این پروژه‌ها، احداث و ایجاد کمربند سبز در منطقه پارس جنوبی مورد توجه قرار دارد. مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان بوشهر افزود: بیشترین آلودگی هوا در منطقه پارس جنوبی ناشی از پالایشگاه‌های گاز است. وی با بیان این‌که در اجرای پروژه‌های کاهش آلایندگی زیست‌محیطی در منطقه پارس جنوبی برخی تعهدات بر عهده وزارت نفت است افزود: کمیته ملی کاهش آلودگی هوا در جنوب استان بوشهر تشکیل‌شده است. 

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان بوشهر اظهار کرد: پروژه‌های کاهش آلایندگی و آلودگی در شهرستان‌های پیرامون صنایع پارس جنوبی در استان بوشهر تدوین‌ شده است.
قلی‌نژاد گفت: کاهش آلایندگی زیست‌محیطی در منطقه پارس جنوبی مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا در سفر استانی رئیس‌ جمهوری در اسفندماه سال قبل تشکیل کمیته ملی کاهش آلایندگی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه تصویب شد. 

مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: سند کاهش آلایندگی زیست‌محیطی در شهرستان‌های همجوار تأسیسات پارس جنوبی تدوین‌ شده و در راستای تشکیل کمیته ملی کاهش آلودگی هوا در جنوب استان بوشهر پروژه‌های مختلفی در شهرستان‌های پیرامون صنایع پارس جنوبی تدوین ‌شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید