• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79867
+
-

مهندسی رزمی، رکورد‌های جنگ را شکست

پیروز حناچی: نقش مهندسی رزمی دفاع‌ مقدس در مواردی مانند ساخت پل و ایجاد بیمارستان صحرایی برمبنای خودباوری بود

مهندسی رزمی، رکورد‌های جنگ را شکست

شهردار تهران در سی‌ویکمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد بر ضرورت تشریح وجوه مثبت دفاع ‌مقدس برای بهبود آینده کشور تأکید کرد.

به گزارش همشهری «پیروز حناچی» پیش از این نیز هنگام وقوع سیل در ابتدای سال، بر اهمیت کسب تجربه از شرایط ویژه دوران جنگ تحمیلی و کاربرد آن در شرایط بحران تأکید کرده بود. او در این مراسم که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، با یادآوری خدماتی که گردان‌های مهندسی هنگام نبرد انجام دادند، گفت: یکی از موضوعاتی که در مباحث مربوط به دفاع‌ مقدس مغفول مانده، تشریح نقش مهندسی در جنگ است که پرداختن به آن برای نسل امروز جذابیت بیشتری دارد. افتخار من این است که شروع خدماتم با مهندسی جنگ جهاد سازندگی بوده است؛ زمانی‌که با گردان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد آذربایجان شرقی در گیلان غرب همکاری می‌کردم.

شهردار که چند ‌ماه پیش هنگام بازدید از مناطق سیل‌زده خوزستان به روش‌های مختلف ایجاد سازه‌های موقت هنگام حمله و دفاع اشاره کرده بود، تأکید کرد: نمونه بارز این واقعیت پل خیبر بود که به طول ۱۴کیلومتر روی آب و بدون پایه نصب شد؛ همه کارخانجات برای این کار به کمک ما آمدند و افتخار داشتم در مراحل نصب آن‌ کنار برادران جهادگر حضور داشته باشم.

شهردار تهران با بیان اینکه در مهندسی جنگ جهاد، غیرممکن‌ها ممکن می‌شد، اظهار کرد: قبل از آن پلی به طول 2 کیلومتر در جنگ اعراب و اسرائیل نصب شده بود که در دانشگاه‌های جنگ تدریس می‌شد؛ جهادگران ما با احداث پل خیبر این رکورد را شکستند.
حناچی افزود: جهادگران با ساخت زنجیره بیمارستان‌های صحرایی، رکورد زمانی جراحت تا نخستین اتاق عمل را که تا قبل از آن مربوط به جنگ ویتنام بود، شکستند. این خدمات و افتخارات براساس روحیه جهادی و اعتمادبه‌نفس و خودباوری‌ بود که امام‌خمینی(ره) و شهدای والامقام به ما یاد دادند. او تصریح کرد: خودباوری مبنای انجام کارها بود؛ راه‌ها با دست‌های خالی پیدا می‌شد و هیچ‌چیز غیرممکن نبود. 8 سال دفاع‌مقدس با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات، باید چراغ راه آینده باشد و تشریح وجوه مثبت آن برای آینده کشور و استمرار انقلاب اسلامی لازم است.
بیژن زنگنه وزیر نفت و محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید