• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79801
+
-

امسال در یک تقسیم‌بندی رئیس مجلس، فرمانده ارتش و جانشین سپاه و فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه در مراسم رژه بندرعباس حضور پیدا می‌کنند

چشم‌ها به رژه در خلیج‌فارس

حسن روحانی، رئیس‌جمهور بعد از سخنرانی در مراسم رژه تهران، ‌عازم نیویورک می‌شود

نظامی
چشم‌ها به رژه در خلیج‌فارس

جنگنده‌ها‌ی نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه ازجمله اف4، میراژ و سوخو در22 روز گذشته دومین مرحله تمرینات خود را به‌منظور آمادگی برای شرکت در رژه هوایی هفته دفاع‌مقدس انجام دادند. این تمرینات در بندرعباس و بر فراز آب‌های خلیج‌فارس انجام شد. در میان آب‌ها نیز ناوها و ناوشکن‌های نیروی دریایی آماده مراسم رژه هفته دفاع‌مقدس می‌شوند؛ این یک صف‌آرایی مقابل کسانی است که در روزهای اخیر با ادعای دست‌داشتن ایران در حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، تلاش کرده‌اند سایه جنگ جدیدی را در منطقه سنگین کنند. به این ترتیب برخلاف سال‌های گذشته، این‌بار رژه نیروهای مسلح که برای سومین‌سال متوالی در منطقه خلیج‌فارس برگزار می‌شود، اهمیت بیشتری یافته است تا رژه در پایتخت و سایر مراکز استان‌ها.
3روز پیش دریادار دوم ستاد مجتبی محمدی، فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفته بود: امسال بیش از 200شناور در رژه دریایی نیروهای مسلح شرکت می‌کنند. نیروهای هوایی نیز با جنگنده‌ها و بالگردهای خود به‌موازات نیروی دریایی و رژه دریایی نسبت به اجرای رژه هوایی هم‌ راستا با رژه پیاده اقدام می‌کنند که مسئولیت این رژه هوایی به پایگاه نهم شکاری ارتش در بندرعباس واگذار شده است.
به گزارش ایسنا،  او گفته بود: آنچه بندرعباس را تبدیل به منطقه‌ای خاص کرده، خلیج‌فارس و تنگه استراتژیک هرمز است. نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه بر فراز شناورهای رژه‌رونده نیروی دریایی ارتش و سپاه، رژه هوایی انجام می‌دهند.
اگرچه به روال سنت همه‌ساله رئیس‌جمهور، رئیس قوه مقننه و فرماندهان عالی‌رتبه در رژه تهران حضور خواهند داشت، اما اهمیت رژه امسال بندرعباس چنان است که امسال در یک تقسیم‌بندی فرمانده کل ارتش در مراسم رژه بندرعباس و فرمانده سپاه در تهران حضور پیدا می‌کنند. در ازای آن جانشین فرمانده ارتش در تهران و جانشین فرمانده سپاه در بندرعباس حضور خواهند داشت. 
براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته فرماندهان نیروهای دریایی ارتش و سپاه و فرمانده نیروی هوایی ارتش در هرمزگان حضور خواهند داشت، فرمانده نیروی انتظامی و هوافضا هم در مراسم هرمزگان شرکت می‌کنند.
مراسم رژه نیروهای مسلح ساعت 8صبح روز 31شهریور در سراسر کشور آغاز خواهد شد؛ رژه دریایی در آب‌های خلیج‌فارس با محوریت منطقه یک امامت نیروی دریایی جمهوری اسلامی و رژه هوایی نیز در این منطقه با مسئولیت پایگاه نهم شکاری ارتش برگزار می‌شود.
در تهران نیز مراسم رژه به سنت معمول همه‌ساله با سخنرانی حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. در این مراسم برخی موشک‌های نیروهای مسلح نیز در معرض دید گذاشته خواهند شد. حسن روحانی، رئیس‌جمهور بعد از سخنرانی در مراسم رژه امسال عازم نیویورک می‌شود.

گرامیداشت یاد شهدای حمله تروریستی اهواز
سال گذشته رژه نیروهای مسلح در اهواز با حمله تروریستی مواجه شد که در این حمله 23نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند. دیروز یادواره نخستین سالگرد شهدای حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح اهواز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طائب، رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار و مسئولان استانی و خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد. همچنین قرار است مراسم دیگری امروز شنبه (30شهریورماه) همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شود که  جمعی از ایثارگران، رزمندگان اسلام، جانبازان، بسیجیان، علما، روحانیون، طلاب، ورزشکاران، جوانان و نوجوانان خوزستانی در آن شرکت می‌کنند



   هر حرکت ضد‌ایرانی، منطقه را دگرگون می‌کند

سرلشکر یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، به‌مناسبت ایام هفته دفاع‌مقدس با اشاره به تهدیدها علیه ایران گفت: هر حرکت ضد‌ایرانی، منطقه را دگرگون می‌کند. آمریکایی‌ها خوب می‌دانند ما از رهبری شجاع و نیروهای مسلح قدرتمند برخورداریم. سیاست ما ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه و خروج نیروهای بیگانه است و امیدواریم دشمنان فرامنطقه‌ای ما بدانند ایران قصد تهاجم و کشورگشایی ندارد بلکه به‌دنبال صلح و امنیت پایدار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید