• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79800
+
-

سرقت‌های سریالی پس از آزادی از زندان


3جوان، پس از آزادی از زندان، باند سرقتی را  تشکیل دادند، اما خیلی زود دستگیر شدند و بار دیگر به زندان بازگشتند.
به گزارش همشهری، 15خرداد‌ماه مردی جوان به اداره پلیس رفت و گفت در دام 3جوان مسافرکش زورگیر گرفتار شده است. وی در توضیح این ماجرا گفت: حدود ساعت 8شب در میدان آزادی سوار یک پراید شدم تا به خانه‌ام در محدوده امیرآباد بروم. به جز راننده، 2 نفر دیگر سوار بر خودرو بودند که تصور کردم مسافر هستند. من هم در صندلی جلو نشستم و بعد راننده حرکت کرد.
پس از گذشت چند دقیقه متوجه تغییر مسیر راننده به سمت یکی از بزرگراه‌ها شدم. وقتی اعتراض کردم جوانی که در صندلی عقب نشسته بود چاقویی زیرگلویم گذاشت و گفت: «اگر صدات دربیاد شاهرگت رو می‌زنم». من که وحشت کرده بودم مجبور به سکوت شدم. سرنشینان خودرو با تهدید چاقو، موبایل، کارت‌های عابربانک و 3میلیون پول نقدی را که به همراه داشتم سرقت کردند. پس از آن مرا به بیرون از ماشین پرتاب کرده و متواری شدند.
با این شکایت پرونده‌ای تشکیل شد و مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه34 تهران تحقیقات خود را آغاز کردند. در ادامه مشخص شد که یکی از سارقان با کارت عابربانک مالباخته به یک موبایل‌فروشی رفته و گوشی موبایل خریده است. در این شرایط مأموران راهی فروشگاه موبایل شدند و تصویر سارق را به‌دست آوردند. او سابقه‌دار بود و سوابق زیادی ازجمله سرقت، حمل مواد و درگیری در پرونده‌اش داشت. با این سرنخ، مخفیگاه او در خلازیر شناسایی و وی دستگیر شد.
با اعتراف متهم، 2 همدست او نیز شناسایی و دستگیر شدند. آنها اعتراف کردند که اواخر اسفند97 از زندان آزاد شده و بلافاصله پس از آزادی نقشه سرقت کشیده‌اند. اعضای این گروه زورگیری اقرار کردند که بیشتر سوژه‌هایشان را در میدان آزادی و زمانی که هوا تاریک می‌شد انتخاب می‌کردند و پس از سرقت اموال طعمه‌ها، پول‌های به‌دست آمده را صرف خوشگذرانی و خرید مواد می‌کردند.
در همین حال سرهنگ کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: سارقان تاکنون به بیش از 30فقره سرقت به این شیوه در مناطق مختلف پایتخت اعتراف کرده‌اند؛ با این حال تحقیقات برای شناساسی جرایم احتمالی دیگر از سوی این گروه ادامه دارد.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت در شهروندان توصیه کرد: هنگام سوار شدن در خودروهایی که رانندگان آن مسافرکشی می‌کنند به وضعیت خودرو و سرنشینان آن توجه کنید. برخی از آنها با قرار دادن کارتن‌های خالی در صندلی عقب و نشستن یکی از اعضای باند کنار کارتن، شرایط را به‌گونه‌ای رقم می‌زنند که طعمه‌هایشان مجبور شوند روی صندلی جلو بنشینند. یا اینکه گاهی اوقات اعضای باند به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که طعمه‌شان مجبور شود روی صندلی عقب و بین 2نفر از آنها بنشیند. در این شرایط حتما حساس شوید و از سوارشدن به ماشین خودداری کنید.
وی افزود: درصورتی‌که با وضعیت بحرانی مواجه و مورد سرقت واقع شدید، خونسردی خود را حفظ و از درگیری با سارقان خودداری کنید و بدانید به‌خاطر سپردن چهره و مشخصات سارق یا سارقان یا خودروی آنها و هرآنچه به دستگیری مجرمان به پلیس کمک می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید